top of page
  • Rafi Sirkis

שלושה "המבורגרים אומנותיים" של השף יובל בן-נריה במוזס

רשת MOSES חוגגת 15 שנים למנה האייקונית שלה, ה-"ארטבורגר". זו הסיבה שהזמינה את השף יובל בן נריה, לתרום את חלקו ולשדרג ה"ארטבורגר" האייקוני ולהעניק לו נגיעה חדשה, מודרנית ובעיקר אמנותית להמבורגר.


הרשת בחרה בשף יובל בן נריה, שהוא אחד השפים המובילים כיום בישראל, והעומד בראש קבוצת מסעדות "טאיזו", "מיאזאקי" ו"יא-פאן", ליצור עבורה 3 מנות המבורגר שונות בהשראת ה"ארטבורגר". כל אחת מהמנות אותן יצר בן נריה תוצע ללקוחות מוזס למשך כחודש ימים בלבד וניתן יהיה להשיגה בכל מסעדות הרשת ברחבי הארץ.

הצגת המנות החדשות של יובל בן נריה התקיימה במסעדת מוזס בלב תל אביב – שדרות רוטשילד פינת יבנה.


צילום: רפי סירקיס

למסעדה מרפסת גדולה ובה נערך השלב הראשון של האירוע: המינגלינג. על שולחנות הגשה היו מונחים טוגנים טעימים ופריכים. למשל פרחי כרובית פריכים וטבעות בצל פריכות ומושלמות, מצופות בקראסט פריך.


צילום: רפי סירקיס

והיו עוד צלחות קטנות עם סלטים מרעננים שכיף לנשנש אותם. היה שם גם שולחן משקאות ובו הוכנו עבור המשתתפים קוקטיילים צוננים וצבעוניים. כל זה התרחש בתחילת הערב כאשר השדרה הייתה עדיין מוארת אבל כבר נשבה בריזה קרירה. אל האירוע הגיעו לא מעט סלבריטאים והצלמים הרבים שהיו בשטח עטו עליהם כדי להשיג צילום טוב.


האירוע המרכזי התקיים בתוך המסעדה המרווחת, ולשף יובל בן נריה הייתה הזדמנות להסביר את החידושים המעניינים שתרם ל"ארטבורגר" האייקוני.


צילום: רפי סירקיס

ההמבורגר הראשון שיושק בתחילת אוגוסט הוא ה-AVANG-ART:

"את ההמבורגר הזה יצרתי בהשראת זרם האוונגרד, זרם מראשית המאה ה-20, אותו הובילו אמנים פורצי דרך שנאבקו בממסד האמנותי השמרני ובחרו לבטא עצמם בחדשנות בניגוד לדרכים הישנות המסורתיות", מספר השף יובל בן נריה.

מדובר בהמבורגר נועז – קציצת בקר עם צ'דר בלחמנייה אוורירית מגיעה על צלחת שטוחה המדמה משטח קנווס, המשמש ציירים, ומסביבו 6 רטבים בצבעים עזים ובמרקמים שאינם מוכרים לחובב ההמבורגר המקומי: שחור- מסקרפונה שחורה; ירוק- קרם שום ותרד;

חום- ברביקיו הודי מעושן; לבן - מיונז יפני; צהוב- חרדל דיז'ון; אדום- קטשופ, כי אי אפשר בלעדיו...

יוגש במסעדות הרשת בין התאריכים 06.08-08.09.19.


ההמבורגר השני שיושק בסדרה הוא ה-Ur-Bun

זרם הארכיטקטורה הדה-קונסטרוקטיבי של שנות ה-80 וה-90 של המאה ה-20, המתאפיין בפירוק הבניין לחלקיו תוך ערעור יציבותו ושיווי משקלו הוא ההשראה להמבורגר הזה. בן נריה יצר לחמנייה חדשנית, מעין לחמניית אחיזה, פיתוח קולינרי ייחודי שלו לרשת מוזס. בתוכה יוגש המבורגר "סמאשד" מ-2 קציצות בשר בקר אשר הודק על הפלאנצ'ה וקיבל שטח פנים רחב וטעם מקורמל. מעליו טופינג, צ'דר, טבעות בצל סגול, ירקות עם secret sauce.

יוגש במסעדות הרשת בין התאריכים 09.09-13.10.19.


ההמבורגר השלישי שיושק בסדרה הוא ה-Naturalism

אחרון חביב שתציע הרשת לקהל הרחב במחצית אוקטובר. זרם הנטורליזם שאף להציג את הטבע כפי שהוא, בצורה הקרובה ביותר למציאות. על זרם זה נמנים אמנים כמו אדגר דגה וגוגן.

על מנת להדגיש את הטבעיות, יוגש המבורגר זה בתוך גביע חסה אייסברג (במקום לחמנייה) בו מונחת קציצת בקר מתובלת, צ'דר, חמוצים, עגבניות, טבעות בצל סגול עם secret sauce.

יוגש במסעדות הרשת בין התאריכים 14.10-17.11.19.


צילומים: נעם פריסמן

מחירי ההמבורגרים- 79 ₪. (במסעדת מוזס פתח תקווה הכשרה- 81 ₪). המנות תוגשנה במסעדות הרשת בלבד, ולא במשלוחים או take away).


פעילות אמנותית סביב ה"ארטבורגר"

נדבך נוסף בקמפיין הינו תחרות עיצוב שמקיימת הרשת עם אמנים צעירים שיימשך עד סוף השנה וילווה בקמפיין פרסום רחב הכולל בין היתר: מיתוג מחדש ושינוי השפה השיווקית במסעדות הרשת החל ממארזי המבורגר חדשים וצבעוניים, שינוי פלייסמטים, שלטי חוצות, קמפיין דיגיטלי, טלוויזיוני ורדיופוני רחב, פרסום ברשתות החברתיות, מדים חדשים לצוותי המסעדות, אקססוריז נלווים ועוד. במהלך כולו יושקעו כ- 6 מיליון ₪.


אהובה תורג'מן, מנכ"לית קבוצת BBB: "מנת הארטבורגר של מוזס הפכה עם השנים למנת הדגל המוכרת ביותר של הרשת. שיתוף הפעולה עם אחד מהשפים המובילים בישראל מעניק למנה זווית חדשה, צעירה וייחודית. בן נריה, פיתח 3 מנות חדשות כאשר המנה המקורית מהווה השראה. אני בטוחה כי הארטבורגרים החדשים אותן יצר השף יובל בן נריה יזכו להצלחה ואהדה רבה בקרב קהל הלקוחות של מוזס".


ואנחנו, טעמנו את שלוש היצירות הקולינאריות, ונהנינו מאוד.


צילום: רפי דלויה

bottom of page