top of page
  • Rafi Sirkis

קבלת פנים למשלחת שפים מהונגריה

עודכן: 9 באפר׳ 2019

לכבוד שבוע הקולינריה ההונגרית בישראל, הנערך במסגרת אירועי שנת תרבות הונגריה בישראל, הזמין שגריר הונגריה בישראל לוונטה בנקו קהל רב לקבלת פנים בה השתתפו כמובן גם השפים האורחים.


רוב הכיבוד בקבלת הפנים הגיע במיוחד מהונגריה והזכיר לאלה שכבר ביקרו שם איך צריך להיות הטעם של נקניקים.


ולמי שאוהב גבינות הונגריות הגיעו משם שמונה סוגים. לידם היו מגשים של תפיחות הגבינה ההונגריות – פוגאצ'ה – טעימות מאוד, שאותן אפתה גברת המקורבת לשגרירות.


אורחי כבוד היו השוויסקים – פיסות עור שעליהן שומן, שמטגנים אותן עד פריכות. בשוק המקורה בבודפסט יש חלונות ראווה המוקדשים למבחר של שוויסקים, שכל אחד טעים וממכר יותר מהשני.


על בר המשקאות כיכבו שני יינות הונגריים וליקר אחד. את היינות אפשר היה לקבל בשלוש גרסאות: פשוט בכוס יין כמו שתמיד שותים יין. אבל מכיוון שמדובר על יינות הונגריים אפשר היה לשתות אותם גם בגירסת "שפריץ" דהיינו שהוסיפו ליין בכוס כמות נדיבה של סודה קרה. והמהדרים יכלו לבקש שיוסיפו לכוס עוד מיץ פטל... את הליקר מזגו לכוסיות שוט רגילות והוא היה טעים מאוד.




באירוע התארחו גם שני יבואנים שמביאים מוצרים מהונגריה.

ישראל טננבאום הציג מוצרי פפריקה בצנצנות, בטיובות ובשקיות.



ברוך יניב הציג פפריקה מעושנת בשקיות ירוקות.



בעקבות קבלת הפנים נקבעו אירועי קולינריה רבים בהשתתפות השפים והקונדיטורים האורחים שיצטרפו לימים אחדים לשפים מובילים בישראל:

ואלה האירועים:

השף, אטילה קורוץ (Atilla Kurucz) יבשל במסעדת פופינה בתל אביב ביחד עם השף אוראל קמחי.

השף ריכארד פרקש (RichárdFarkas) יבשל במסעדת ג’וז ולוז בתל אביב (9-10.4.2019) ובמסעדת מונא בירושלים (7-8.4.2019).


שף ויקטור סגל, יבשל שתי ארוחות פאר בעין כרם עם שף עזרא קדם.

צמד השפים אנדור גיצי (AndorGiczi) וסאבולץ‘ נאג‘ (SabolcsNagy) יבשלו בשניים במסעדת לוויתן באילת (9-10/4/2019) ובחמארה תלפיות בחיפה (11-12/4/2019).


השף כרישטוף שטיינר, יבשל במסעדה הטבעונית משק ברזילי בתל אביב.

שף צ’אבה הרמת’ (CsabaHarmath) מהונגריה יבשל ארוחת שיכורים בבר המנזר שליד שוק הכרמל בתל אביב. הרמת‘ יתארח גם בבית הנסן שבירושלים בבית הקפה ובבר הדיר של משק עפאים.


לאצי שגב, בעליה של מסעדת טוליפ ההונגרית בתל אביב, יערוך שתי ארוחות ערב (10-11.4.2019) עם תפריט מיוחד שיורכב ממנות הדגל של קפה יהודית - מחווה לבעלת הבית המנוחה יהודית שרון.


במשק מלמד שבכפר הנגיד יבשל השף העולה החדש מהונגריה, פרנץ (פרי) סיקלאי (FerencSziklai).


ולבסוף, לכבוד שבוע הקולינריה ההונגרית יגישו בחומוס פאדי שבעיר התחתית בחיפה חומוס עם גויאש וחומוס עם לצ‘ו או עם כבד, בסגנון הונגרי - חיבור שיצרו ביחד פאדי קרמאן, ואשתו שושי, יוצאת הונגריה (7-12.4.2019).


ובענייני קונדיטוריה מאפים וקינוחים-בהם מפורסם המטבח ההונגרי:

הקונדיטור יוז’ף יוהוש (JózsefJuhos), יהיה אורח מסעדת קלארו של השף רן שמואלי


השף-בולונז’רגרגו פקטה (GergőFekete) יגיע לאפות בבולנז’רי 96 של השף-קונדיטור ערן שוורצברד (10-12/4/2019).

bottom of page