top of page
  • Rafi Sirkis

יורדי הסירה - מרכז אירועים חדש בנמל תל אביב

בנמל תל אביב נפתח השבוע מרכז אירועים חדש בהאנגר 3, בשם "יורדי הסירה". החזון של המקום החדש הוא לתת למוזמנים הרגשה שהם מגיעים למסעדה משובחת וליהנות מארוחת גורמה. זהו עכשיו הטרנד החדש: ליצור חוויה של אירוע אינטימי כמו במסעדה, עם הפתעות קולינריות – ולא להסתפק בארוחה סטנדרטית וצפויה מראש כנהוג באולמות ובמתחמי אירועים רגילים.

בעלי המקום, ישי זלצר ונעמי אביב קיל, מספרים: "זכינו במכרז עבור האנגר 3 לפני שלוש שנים והשקענו הון רב בעיצובו ובאיבזורו. החלטנו להגיש במקום איכויות של מסעדת שף. בנינו באולם הראשי מטבח פתוח ענקי שמאפשר לקהל לראות את השפים בפעולה.

בנוסף אנחנו מציעים ומפעילים, על פי הזמנה, דלפקים שהם בעצם מטבחים ייעודיים קטנים, לדוגמה: מטבח דגים, מטבח יווני, מטבח טבעוני, מטבח סלטים, מטבח על האש ועוד. על כל מטבח קטן כזה יש השגחה של השף. כך בעצם מתקבל שילוב בין אלמנט המטבח הפתוח הפופולארי לבין איכות אוכל ותחושה של מסעדת שף.

ב 2019 ממש לפני הקורונה, זכינו במכרז על המתחם לתקופה של 10 שנים. כשקיבלנו את הזיכיון החלטנו לחדש את המקום ואז באה הקורונה.....התמודדנו במשך שנה וחצי עם מקום חדש שהוא כולו נעול, סגור ומושבת. אבל החלטנו שאין ברירה, וצריך ללמוד לחיות עם הקורונה – ולכן אנחנו משיקים עכשיו את "יורדי הסירה" לקראת הפעלתו בתנאים החדשים – כמסעדת שף."


בעלי המקום שכרו את שירותיו של המעצב מיכאל אזולאי, שתכנן את החלוקה של המתחם הגדול והמרווח והפך אותו לפנינה. הוא עיצב את מלון ענבל ירושלים, את מלון אלמינה ת"א ועוד רשימה של מקומות עדכניים.

מיכאל אזולאי אומר על עיצוב המקום: "מה שהנחה אותי ביורדי הסירה הוא להתחבר לקיים ולספר זאת דרך העיצוב. לכן, תמצאו מטבח פתוח, קשתות, צבע כחול ואלמנטים ים תיכוניים. הכנת האוכל לעיני האורחים בזמן אמת היא חלק מחוויית האירוח. כל אלה סייעו לי בהעברת התחושה לקהל, שמחפש מקום לאירוע שמעניק הכל ברמה גבוהה: עיצוב, אוכל טוב, מיקום מנצח מול הים והשקיעה."


תיאור המקום:

יורדי הסירה נמצא בהאנגר 3 שבנמל, ומתפרס על שטח של למעלה מ 1000 מ"ר.

יש לו חלל חוץ, פונה אל הים, לעבר הדק של נמל תל אביב, והוא מוקף בגדר. בחלל זה יש במה קטנה להצבת חופה ואזור עם כסאות מול הבמה לקהל המשתתף בטקס. סמוך לגדר יש דלפקים שמהם מוגש כיבוד עוד לפני האירוע.

חלק חשוב של חלל החוץ הוא מרפסת ענקית. בשעות בין הערביים נעים לשבת שם, ולצפות בשקיעה. האורחים מקבלים שם גם שמפניה בגביעים מוארכים וגם נהנים מהבריזה. אחר כך הם נכנסים לאולם הגדול ושם אפשר לקבל תיאבון מהמראות שרואים דרך המטבח הפתוח. שגם זה חידוש באולם אירועים.


השף אביב משה בפעולה

בחלל הפנים יש אולם רחב ידיים המעוצב כמעיין חצר עם קשתות ואלמנטים ים תיכוניים אחרים. האולם יכול להכיל עד ל 500 אורחים בישיבה, בימים כתיקונם. בנוסף, בקומה מעל האולם, יש חדרי אירוח לאירועים קטנים, הרצאות והשקות. באותה קומה יש גם גלריה שממנה ניתן להשקיף על המתרחש באולם.

בקצה האולם - מטבח פתוח ענקי, ממנו נשלחות המנות לשולחנות הסועדים, ובו שולט השף אביב משה.


תיאור האוכל:

על המנות המוגשות אומר השף אביב משה: "המטרה שלנו הייתה לשמור על אופי המקום שפונה לקהל שאוהב את העיר תל אביב, שאוהב את הים, ואת האוירה התוססת והמשתנה של העיר."




ארוחת הגאלה

הארוחה שהכין השף אביב משה לכבוד הפתיחה, כללה מנות רבות.


מסבובבים בקבלת הפנים

על המרפסת הפונה לעבר השקיעה בים נערכה קבלת פנים שנתנה הזדמנות גם לאורחים שהתעכבו להגיע. מלצרים הסתובבו עם מגשים של:

· שמפניה בגביעים גבוהים, שבתוכם גם כמה כדורי אוכמניות.

· קפוצ'נו ערמונים: ספלון ובו קרם ערמונים, קצף "חלב" פרווה, עלי תימין וגרידת לימון.

· מיני טארטלט טארטר: קונכיות בצק קטנות ובתוכן פילה בקר קצוץ, חלמון שליו וחרדל.


צילומים: רפי סירקיס

ראשונות למרכז השולחן

האולם היה מאורגן בשני שולחנות אבירים ערוכים למופת – זרי פרחי, בקבוקי מים וסודה, קעריות עם מלח ופלפל. לכל סועד חיכתה מפית בד מקופלת ושתי מערכות סכו"מ. שלטים על השולחן קבעו מי ישב איפוא.

מלצרים ומלצריות הגישו את המנות הראשונות לשולחן, שהגיעו ביחד:

· קרפצ'יו דג ים: פרוסות דקיקות של דג ים לבן שרוי בוויניגרט של בצל בסומאק, זרעי עגבניות, קישוט של נקודות קרם חציל שחור , קרם לימונים כבושים, קונפי עגבניות וסלט טאבולה. אל מנת הדג צורף שקיק נייר קטן ובתוכו פרוסות דקות של בייגל עם שומשום.

· פסטייה עגל: גליל בצק אפוי, שזרויה עליו אבקת סוכר. בתוכו בשר עגל קצוץ, תבלינים מתוקים, בטטה מקורמלת. ליד הפסטייה היו בצלחת קרם קוקוס, סילאן, טחינה ואבקת פיסטוק.


כל סועד לקח לצלחתו האישית מעט מהמנות שהוגשו למרכז השולחן.



מנות ביניים אישיות

לאחר פינוי הצלחות של המנות הראשונות הגיעו לשולחן שתי מנות ביניים מצוינות:

· פילה לברק: נתח של פילה לברק עסיסי מטוגן ולידו קרם ארטישוק ופיסות טורטליני שום שחור, ועליו יצוק וויניגרט של פיסות קטנות של ירקות אדומים.

· כבד אווז: נתח נדיב של כבד אווז צלוי מונח על חתיכת וופל בלגי המכוסה ברוטב מתוק.


הפעם פינו המלצרים לא רק את הצלחות אלא גם את מערכת הסכו"ם הראשונה



מנה עיקרית

בנקודה הזו היו כבר די הרבה אורחים שהגיעו לסוף יכולת האכילה שלהם. האורחים שנשארו ליד השולחן קיבלו מנה עיקרית מרשימה:

· פילה עגל: שתי פרוסות נדיבות של פילה עגל עשוי בדיוק כמו שצריך. הוא הוגש עם קרם כמהין, ציר וניל מרלו ושני מיני ירק – גבעול אספרגוס וחתיכת כרוב סיני, בוקצ'וי, מבושלת.



משהו מתוק לסוף

· נמסיס שוקולד: מקושט במקארון שחור, ופיסת שוקולד דקיקה. וליד, איך לא, רוטב טופי מלוח.



ולמי שעוד היה כוח – יכול היה לקבל תה או קפה..

bottom of page