top of page
  • Rafi Sirkis

חגיגת הקינוחים הבינלאומיים של מיקי שמו

השף קונדיטור מיקי שמו פיתח השנה שבעה קינוחים מיוחדים, בהשראת שמונה המדינות מהן מגיעות לישראל שמונה שפיות בינלאומיות. השפיות עומדות להגיע ארצה לכבוד אירוע "שולחנות עגולים" המוגדר כפסטיבל קולינרי של חברת כרטיסי האשראי "אמריקן אקספרס". השנה זו הפעם הרביעית בה מתקיים הפסטיבל הקולינרי הזה. והשנה מצטרף גם מיקי שמו לפסטיבל ברשת הקונדיטוריות שלו.


הפסטיבל "שולחנות עגולים" של אמריקן אקספרס מפגיש בין מסעדות ושפים מהטובים בעולם למסעדות הטובות בישראל. השנה הוא ייערך בנובמבר הקרוב. השנה הדגש הוא על הגעת שפיות נשים ובו תגענה שמונה שפיות המסומנות כמובילות בתחומן, מעוטרות כוכבי משלן, זוכות תחרויות נחשקות ובעלות מטבחים מרתקים מהמדינות: איטליה, שוויץ, אנגליה, ארצות הברית, ספרד, קולומביה, מקסיקו וסלובניה.


צילומים: רפי סירקיס

בין התאריכים 23 עד ה30 באוקטובר, עוד לפני שהשפיות נוחתות בישראל, מציע השף קונדיטור מיקי שמו, ברשת הקונדיטוריות המשפחתית שלו, את שמונת הקינוחים שהוא פיתח לכבודן. על מנת להשיק את הקינוחים החדשים נערכה בקונדיטוריה של מיקי שמו, בשכונת תל ברוך צפון, קבלת פנים לאנשי קולינריה שונים. חלקם עיתונאים ובלוגרים המדווחים על תחום המזון וחלקם משתתפים בתוכניות בישול שונות בטלוויזיה. קבלת הפנים נערכה ברוחב יד, כאשר מגשי הכיבוד זרמו אל הקהל וכוסיות שמפניה נמזגו. הוצגו גם שבעה הקינוחים שפותחו, אשר נמכרים בקונדיטוריות שמו בצנצנות עם מכסה, במחיר של 29 ₪ למנה. השותפות עם אמריקן אקספרס מתבטאת בכך שלקוחות אמריקן אקספרס יקבלו שני קינוחים במחיר אחד, תמורת נקודות.

הקונדיטוריות של שמו מצוחצחות ומעוצבות בסגנון קונדיטוריות הצמרת בפריז. הן עמוסות בעוגות ועוגיות מעוררות תיאבון. התצוגות היפות של העוגיות השונות במדפים והעוגות הצבעוניות והמפתות במקררים השקופים הן למופת. ויש גם מכונת אספרסו למי שרוצה קפה עם העוגה שלו.


הקינוחים עם הנגיעות הבינלאומיות

כמו שקורה לא פעם בארגון של אירועים בינלאומיים, חלים שינויים של הרגע האחרון, והרשימה הסופית של השפיות שמגיעות לפסטיבל לא מתאימה בדיוק לרשימת הקינוחים שפיתח שמו.

צילמנו את כל הקינוחים של שמו, אבל טעמנו רק שניים:

הקינוח האיטלקי היה עשוי משכבות של בישקוטים הטבולים בליקר קפה, גבינת מסקרפונה וקקאו.

הקינוח הקולומביאני היה בעל שלוש שכבות: בסיס מפירורי שטרוייזל על בסיס שקדים, שכבת מוס וניל ושכבה עליונה של מחית מנדרינות המבושלות עם גרגירי וניל איכותי.

שני הקינוחים היו טעימים מאוד, עם מתיקות מתונה ומרקם עדין ונכון.

הקינוח בהשראת הונג קונג : לכבוד השפית מהונג קונג יצר שמו קינוח המכיל פודינג אורז מתוק ומעט דביק עם קוביות של פירות שהושרו ברוטב סוכר. השפית הזו בסופו של דבר לא מגיעה, ובמקומה מגיעה שפית מסלובניה. אבל העובדה הזו הגיעה כנראה מאוחר מדי לשמו, וכך זכינו בקינוח בהשראה סינית, ואת הקינוח בהשראה סלובנית אולי נקבל בפעם אחרת...

הקינוח המקסיקני מכיל מוס שוקולד לבן, בצק אגוזים וריבת חלב.

את ההרכב של הקינוחים השוויצרי, הספרדי והניו-יורקי, לא קיבלנו, אבל אפשר לנסות לנחש אותו מהצילומים.


אודות קונדיטוריית שמו

רשת "שמו הקונדיטוריה" הוקמה בשנת 1992 על ידי רותי ואיציק שמו, שהתמחו במאפים ודברי מתיקה באזור הצפון. מיקי סיפר לנו שכמה מהמוצרים בחנות הוכנו לפי מתכונים בספר "מהמטבח באהבה" וזה כמובן כבוד גדול לנו.

החנות הראשונה זכתה להצלחה רבה וכבשה את ליבו של הדור השני במשפחה, שהחליט להצטרף לעסק המשפחתי ולקח את החזון קדימה. על פיתוח הקולקציות של הרשת מופקד השף קונדיטור מיקי שמו, שהפך בשנים האחרונות לאושיה בתחום הקולינארי בישראל, ונחשב ליועץ מבוקש בתוכניות הבישול והאירוח בערוצי המדיה השונים.

אתר אינטרנט של הרשת הוא: https://shemo.co.il

האתר שאמריקן אקספרס פתחו לקראת הפסטיבל Round Tables by American Express הוא:

באתר הזה מופיעה הרשימה הסופית של השפיות שמגיעות. ניתן לרכוש בו כרטיסים לארוחות במסעדות הישראליות,שבהן יתארחו השפיות שמגיעות. אמריקן אקספרס מבטיחים הטבות מיוחדות ללקוחות אמריקן אקספרס ישראל שיקנו כרטיסים באתר הפסטיבל.

bottom of page