top of page
  • Rafi Sirkis

"אוממי" הוא טעם החיים

הסרט המצוין אוממי, בכיבובו של ג'רארד דפרדייה, הוא חוליה נוספת בסרטים נפלאים העוסקים בהתמודדות של המטבח הצרפתי המשובח עם אתגרים המגיעים מבחוץ.


עולם הקולינריה הצרפתי, עם כוכבי המישלן, מסעדות היוקרה והקהל שמוכן לשלם ממיטב כספו עבור מעדנים בלתי נשכחים --צריך בסרטים האלה לצאת מהקופסה.


בכל אחד מהסרטים האלה צריכה גיבורת הסרט, ועכשיו גם גיבור הסרט, להתמודד.

בסרט החגיגה של באבט מככבת סטפאן אודראן כשפית צרפתית, שהנסיבות הביאו אותה לכפר נידח בדנמרק. שם היא מגישה ארוחה צרפתית נפלאה לקהל סועדים של נוצרים אדוקים סגפנים, שאמונתם אוסרת עליהם ליהנות .

בסרט מסע של מאה צעדים מככבת הלן מירן כבעלת מסעדת גורמה בעיירה צרפתית שמתמודדת עם משפחה הודית שפתחה, ממש מולה, מסעדה עממית.

בסרט הטבחית של הנשיא מככבת קתרין פרו בתפקידה של הורטנס לבורי, טבחית מבריקה מכפר קטן במחוז פריגו, שצריכה להתמודד עם הצוות הנפוח מחשיבות עצמית במטבחי ארמון האליזה. ובהמשך עם התנאים הקשים בתחנת מחקר באנטארטיקה.

ולבסוף, בסרט שוקולד מככבת ז'ולייט בינוש כשוקולטיירית המגיעה לעיירה נידחת בצרפת ופותחת בה חנות שוקולד.


צילומים: מתוך הסרט

הסרט אוממי נשען על כתפיו הרחבות של ג'רארד דפרדייה המשחק את התפקיד של גבריאל, אחד מהשפים המובילים והנחשבים בצרפת כולה המקבל את כוכב המישלן השלישי שלו. הוא אמור להיות מאושר, אבל לא מצליח – ולא קשה להבין מדוע: הוא מבלה את חייו במטבח או בשתייה, אשתו מבלה עם גבר אחר, ועם שני בניו כמעט אין לו קשר.



בעקבות הצעה של חברו הטוב יוצא גבריאל למסע בעקבות הטעם החמישי הנקרא אוממי שמצטרף לארבעת הטעמים הקלאסיים: מתוק, חמוץ, מלוח ומר. טעם שגרם, לפני שנים רבות, לשף יפני צעיר להביס אותו בתחרות מזון, בעזרת קערה של אטריות ראמן.

מול שחקן כדפרדייה היה צריך להעמיד שחקן יפני רציני שישחק כאותו שף שניצח לפני שנים רבות את דפרדייה . לתפקיד נבחר קיוזו נגאסוקה שהוא בן גילו של דפרדייה, שחקן אופי יפני מצליח.


יש בסרט, ובמסע ליפן, שלל סיפורי משנה המשתלבים זה בזה. ויש בו כמובן גם מנות יפות של אוכל צרפתי ויפני. שווה לראות.


סוני סלאו

יליד פאריס. אחרי לימודי מחול היפ הופ ומחול מודרני, הוא עבר ללימודי משחק, החל לעבוד בתיאטרון. כתב לתיאטרון. הקים קבוצת תיאטרון קומית, לה כתב את מרבית המערכונים. ביים מספר סרטים קצרים, סרטו צפרדע בחורף, בהשתתפות דפרדייה, הוקרן בפסטיבלים רבים וזכה בפרסים רבים. ב-2015 יצר את סרטו הארוך הראשון שזכה בשני פרסים והוצג בעשרה פסטיבלים .

בסרט אוממי הוא אחראי על התסריט, הבימוי, העריכה והעיצוב.


טריילר :


bottom of page