top of page
  • Rafi Sirkis

אליפות ישראל החמישית במיגדנאות ואפייה 2021

בתערוכת המזון השנתית ישראפוד, שהתקיימה בתל אביב, בשבוע השלישי של חודש נובמבר 2021 , הייתה פעילות רבה ותוססת הקשורה כמעט לכל דבר הקשור למזון. בעיקר להכנת מזון מקצועית: תנורים וכירות של מסעדות ובתי מלון, המון סוגי מכשירי מטבח כמו מיקסרים ומכונות להכנת קפה וכמעט כל המכשירים, קטנים כגדולים, הקשורים להכנת מזון. היו גם תצוגות של חומרים ומוצרי בישול כמו תבלינים, שמנים, יינות, שוקולדים וממתקים אחרים.


תחרויות אפייה ומיגדנאות

מבין הפעילויות השונות הנעשות במסגרת תערוכת המזון נערכו גם תחרויות אפייה (קונדיטאות), והכנת קינוחים וממתקים (מיגדנאות).


מנהל ויזם התחרויות היה השף קונדיטור ג'קי חזן - נשיא האופים והמיגדנאים.

זוהי בעצם תחרות על אליפות ישראל בתחום, והשם הרשמי הוא:

אליפות ישראל החמישית - באפייה ומיגדנאות

Desserts Championship 2021

Viennoiserie Championship 2021


צילומים: רפי סירקיס ויח"צ

צוות השופטים בתחרויות היו קונדיטורים מקצועיים ממקומות שונים בארץ. למשל השף-קונדיטור אבי אלימי, מהוותיקים בארץ, שהיה שף של מלון דן אילת ומורה במשך שנים רבות. גם רות סירקיס נבחרה להיות האישה השופטת היחידה.


המתחרים והמתחרות היו, בחלקם, קונדיטורים עצמאיים בעלי קונדיטוריות פרטיות וחלק מהם עובדים במסעדות כקונדיטורים. היו גם תלמידות בית ספר לקונדיטוריה הנקרא קולינרי והנמצא בטירה. כולם התחרו על התארים "אלוף ישראל בקינוחים" ו"אלוף ישראל באפייה".


ביום הראשון היה נושא התחרות קינוחים והתמודדו ששה מתחרים/ות. הם הפגינו ידע, חדשנות ויצירתיות כשהכינו קינוחים המתאימים להגשה במסעדות, פרלינים משוקולד עם מליות שונות, מבחר מקרונים צבעוניים (ללא גלוטן), עוגות רגילות וגם עוגות גבינה.


השיפוט לקח בחשבון את הידע של המתחרים, את מראה המנות שהכינו, את הטעם וגם את מידת היצירתיות והחדשנות שלהם.


אפייה : עידן קושניר מיגדנאות: מיטל גרוס

בקטגוריה זו זכתה מיטל גרוס, בת ה-32 מבאר יעקב, בוגרת אסטלה. היא מייסדת ובעלים של Get Cake עושים קונדיטוריה - מרקט פלייס שמקשר בין קונדיטורים יצרנים לקהל הלקוחות.


בימים השני והשלישי התחרות הייתה על הכנת Viennoiserie – כלומר אפייה עם בצק דפוף. זה בעצם בצק עלים בו מופרדות שכבות עלי הבצק זו מזו בחמאה. לפעמים מכינים בצק דפוף הכולל גם שמרים. המתמודדים הכינו עוגות דניש, מגוון של קרואסונים, פאן שוקולד ועוד. הם הכינו גם עוגות מבצקים עם וללא דיפוף חמאה כמו עוגות שמרים מלוחות ופיצה פנטזיה.


בקטגוריה זו התמודדו תשעה מתחרים והזוכה היה עידן קושניר, בן 24, מתל אביב, עובד במחלקת הבצקים במסעדת רביביה וסיליה. כיום מתמחה בתחום הפטיסרי ומתכנן את עתידו כבולונז'ר, מומחה בתחום הלחם והבצקים.


מבחר מנות יפות

בתום שלושה ימי תחרות שהיו עמוסים בעבודה, הן של המתחרים והן של השופטים, הגיע הרגע שכולם ציפו לו – חלוקת הגביעים, המדליות ותעודות ההשתתפות. לזוכים במקומות הראשונים תיסלל הדרך להשתתפות בתחרויות בינלאומיות אשר ישראל משתתפת בהן.


תהליך השיפוט וטקס הסיום

תהליך השיפוט כלל ניקוד מדויק מאוד של המנות שנטעמו – ניקוד למראה, לטעם לחדשנות וליצירתיות של המנות. לאחר שדפי הניקוד נאספו מכל השופטים נעשתה ספירה מדויקת מאוד שעזרה לקבוע מי זכה במקום הראשון, השני או השלישי.


כל המתמודדים עמדו ליד הבמה וכן גם השופטים כאשר הוכרז על המנצחים. השף קונדיטור ג'קי חזן, שיזם, אירגן וניהל את התחרות הוא זה שהכריז על הזוכים והעניק להם את הגביעים, המדליות ותעודות הפרס. גם השופטים קיבלו ממנו תעודות הוקרה על השתתפותם.


ואז נקראו הזוכים, אחד אחד אל הבמה. המצטיינים שהגיעו למקום הראשון זכו במדליית זהב וגם בגביע זהב.


זוכת הכסף במיגדנאות היא אלכס בינוב

והיא קיבלה את גביע הכסף מרות סירקיס


הזוכים במקום השני קיבלו מדלייה וגביע של כסף. כל השאר קיבלו תעודות השתתפות ומדליות של מקום שלישי.


bottom of page