top of page
  • Rafi Sirkis

תפריט חורף בקפה אלברט ברמת אביב

עודכן: 12 בינו׳ 2019

בקניון רמת אביב שברחוב איינשטיין פועלת מסעדה בשם אלברט. מסעדה שכיף לבקר בה ולטעום ממה שיש לה להציע. זה גם נחמד שהתפריט מתחדש ומשתנה לפי עונות השנה. לאחרונה התרענן התפריט בעוד מנות מעניינות בזכות השף הוותיק רועי סופר אשר יוביל את התפריט החדש בחורף 2019. השף סופר מביא עמו ניסיון רב שנים במגוון מסעדות בישראל ובחו"ל.


צילומי מנות: רפי סירקיס

על השף רועי סופר

את דרכו התחיל השף רועי סופר לאחר שסיים את הצבא, שם שירת בתפקיד פיקודי ביחידה קרבית. במסגרת עבודה זמנית במסעדת ריף בחוף יפו - ולפני הטיול של אחרי הצבא - הוא התחיל לעבוד במטבח בתפקידי עזר. עד מהרה הוא תפס את עינו של שף המסעדה אשר לימד וטיפח אותו. כך התחילה הקריירה הבישולית שלו

צילום: יח"צ

מבלי שתכנן אותה מראש. הוא המשיך ללמוד ולהשתלם, נסע ליפן, עבד ולמד שם, וכן עבד במסעדות בניו יורק. בארץ עבד במסעדת בינדלה – שהיא רשת מסעדות שוויצרית המתמחה באוכל איטלקי. כמו כן עבד במסעדת פנג'יאה – מסעדת קונספט שמאחדת מטבח איטלקי ואסיאתי, ובמסעדת סרדיניה – טראטורייה איטלקית ביפו העתיקה.


על תפריט החורף

הרקע הרחב של רועי סופר וההתמחויות שלו במטבח האיטלקי והמטבח האסייתי תורמים לנגיעות החדשות שהוא הוסיף לתפריט החורף של מסעדת אלברט. וכך תוכלו למצוא באותו תפריט, בפרק המנות הראשונות גם ארנצ'יני איטלקי וגם כבד קצוץ יהודי מסורתי. ובפרק הסלטים גם טבולה, אבל מכרובית וגם את סלט הקיסר עם השורשים האמריקאיים שלו. ובפרק המנות העיקריות תמצאו במיסו ולצידו המבורגר טבעוני. ויש גם פרק של פסטות שבו מופיע טורטליני אסאדו איטלקי.


המנות שדגמנו

מפרק המנות הראשונות בחרנו את המנה הקלאסית של כבד קצוץ עם ריבת תפוז. ליד כמות נדיבה של כבד קצוץ הגיעו פסי חלה קלויים, מלפפוני קורנישון קטנטנים ובצל סגול קצוץ דק מאוד. על הכבד הקצוץ היו גם עלים ירוקים, שהוסיפו רעננות.

מפרק הסלטים טעמנו סלט טבולה כרובית מצוין. בסלט הזה השף סופר שם פרחי כרובית טרייה קצוצים דק מאוד במקום הבורגול שבטבולה קלאסי. הרוטב כלל שמן זית, מיץ לימון ומעט דבש. ועוד תוספת פריכה היו פירורי שקדים קלויים, מפוזרים מלמעלה.

מפרק המנות העיקריות המליץ רועי סופר שנטעם שתי מנות בניחוח המזרח הרחוק: מנה עיקרית אחת הייתה מהרקע היפני שלו: פילה סלמון שהושרה במיסו ונצלה בתנור עד להשחמה. הוא הגיע עם סלט אסיאתי קטן, טעים ביותר. והמגע היוקרתי הסופי היו שני גבעולי אספרגוס ירוק, שקישטו את הצלחת.

המנה העיקרית השנייה שיקפה את מעורבותו של רועי סופר במטבח ההודי. זו הייתה מנת קוביות עוף בקארי, מתובלת היטב, ולידה הוגשה קערית של אורז לבן מבושל חם, שמיועד להרגיע את הפה, מהטעמים העזים של הקארי.

בפרק הקינוחים בחרנו שני קינוחים האחד קלאסי והשני חדשני.

המנה הקלאסית הייתה קרם ברולה, שהיה עשוי היטב וטעים מאוד. כיסוי הסוכר שקיבל קרמליזציה במבער היה נוצץ ונוקשה בדיוק כמו שצריך.

המנה החדשנית הייתה הגירסה של רועי סופר לקוקילידה. במנה הזו העוגיות שבינן נתונה הגלידה היו עשויות קדאיף והרוטב שנוצק על המנה היה רוטב קרמל עם מלח.

מבין יינות הבית בחרנו שבלי מבציר 2016 מיקב ג'וזף דרוהין, שאפשר לקבל בכוסות. זה יין לבן, מרענן עם ניחוח פרחוני, שהתאים היטב לכל המנות בארוחה.


פייסבוק: Café Albert Brasserie


שעות פתיחה: ימים א' - ה', 09:00-22:00 , יום ו' 8:00-16:00 טלפון להזמנות: 03-6843222 כתובת: איינשטיין 40, רמת אביב, תל אביב


לתפריט ההרצה חורף 2019 הקליקו כאן

bottom of page