top of page
  • תמונת הסופר/תמגזין רות סירקיס

שתי מסעדות בשרים משובחות של רשת חינאווי

רשת חינאווי wine & more, הנה רשת קמעונאית מובילה לשיווק והפצת יינות ומשקאות אלכוהוליים מהוותיקות והבולטות בארץ, בסניפים אחדים מפעילה הרשת קצביות פרמיום ומעדניות איכותיות. הרשת מונה כיום 10 סניפים המתמקדים בעיקר באזור המרכז והשרון: 2 סניפים בתל אביב, הרצליה, חולון, פתח תקווה, יפו, הוד השרון, אירפורט סיטי ובנוף הגליל-מתחם קולינרי יחיד מסוגו אשר הושק לאחרונה ומשלב מסחר ומסעדה.

ביקור בפורטר האוס – מסעדת הדגל של הרשת בנוף הגליל

ביקרנו במסעדת הבשרים החדשה שנפתחה בנוף הגליל, העיר שהייתה פעם כנצרת עילית. שם המסעדה -"פורטר האוס" - מעיד שזו מסעדת בשרים רצינית והתפריט מגלה שהיא משלבת בין סטייק האוס קלאסי למנות פתיחה מהמטבח הים תיכוני. המסעדה מתנהלת בניצוחו של השף דוד אלמקייס (לשעבר, מסעדת דוד ויוסף בתל אביב, שבה ביקרנו ונהנינו מאוד).


מתחם קולינרי

המקום הוא בבעלות רשת חינאווי Wine & More, והוא ממוקם במתחם קולינרי מעניין שהקימה הרשת בנוף הגליל. המתחם כולל חנות יין ומשקאות אלכוהוליים גדולה, קצביית בשרים פרימיום, חדר יישון בשרים, חדר יישון יינות, חדר סיגרים, דוכן גבינות עשיר, דוכן חמוצים ועוד.

צילומים: רפי סירקיס

מסעדת פורטר האוס מעוצבת כמסעדת בשר אמריקנית וכוללת 55 מקומות ישיבה. הקצבייה צמודה והבשר מגיע היישר מממנה אל המטבח. כדי להבטיח את הטריות ואת היישון האופטימלי. במסעדה מוגשים בשרים שעברו יישון של עד 120 יום, נתחי בשר פרמיום וכן, נתחי ואגיו ברמה גבוהה.


התפריט

הארוחה נפתחת במבחר לחמים באפייה מקומית בליווי ממרחים המוגשים לשולחן.

אפשר לבחור מנות ראשונות כמו: טרטר ואגיו, נתחי פיקניה על גחלים; נקניקיות מרגז, עלי כרוב צלויים בפחם, וסיגרים בשילוב קרפצ'ו בקר.


סלסלת לחמים ושני סלטים

בין המנות העיקריות אפשר לבחור: המבורגר ואגיו, טי-בון ( T BONE) סטייק טלה, אנטריקוט ואגיו 300 גרם, אנטריקוט בלאק אנגוס 300 גרם, נתחים על העצם – פריים ריב, פורטר האוס, טומהוק ועוד.


לרגל ההשקה מבצע 1+1 על כל האלכוהול המוגש במסעדה, ואפשר לבחור כמעט כל מה שקיים על המדפים בחנות.


כתובת

מסעדת "פורטר האוס", שדרות מעלה יצחק 3, נוף הגליל.

שעות פתיחת המסעדה בתקופת ההרצה: 18:00-23:30.

שעות פתיחה בשגרה: 12:00-01:00.

טלפון להזמנות: 077-500-3626.



ביקור במסעדת חינאווי בפיתה בתל אביב

ולמי שקשה להגיע לנוף הגלילי יש לרשת חינאווי גם סניף המגיש בשר לשולחן בתל אביב. זו חנות משקאות גדולה שבתוכה יש גם קצבייה וגם דוכן להכנת גריל. הלקוחות הקונים בשר יכולים לקחת את הבשר הביתה ולהכינו במטבח שלהם.

הם גם יכולים לקנות נתחים המתאימים לצלייה בגריל של החנות. ואז הם ניגשים לגריל, מזמינים את צליית הבשר ואת התוצאה הם אוכלים במקם, בצלחת או בפיתה לפי בקשתם. הם יכולים לקבל גם תוספות לגריל המוכן וגם סלטים, רטבים וחומרי תיבול.


במסעדה בתל אביב קיבל את פנינו מנהל המסעדה אלכס פוארטה, שהוא גם סומלייה. אלכס הגיע לישראל מברצלונה, והוא מדבר עברית טובה . היות ובאנו לארוחת בשר הוא המליץ לנו על יין אדום, חצי יבש בשם פרימיטיבו. היין הזה מגיע אזור פוליה שבאיטליה. לדברי אלכס הענבים שמהם נוצר היין הזה נקראים בקליפורניה זינפנדל.


שולחנות המסעדה גבוהים ונמצאים במעבר שבין הקצבייה לבין מדפי היינות. מאחורי הקצבייה רואים דרך חלון את חדר יישון הבשר. בישיבה ליד השולחן אפשר להזמין לפי התפריט.


במסעדה הזו מוכרים גם מנות בפיתה, אותן מזמינים בצהריים העובדים הרבים במשרדים שבסביבה.

מבחר המנות בפיתה כולל עראייס, שיפודים, המבורגרים, ונקניקיות.


מבחר המנות להגשה לשולחן כולל: סטייקים, פורטרהאוס, סינטה על עצם ואוכף טלה


כשהבשר על האש מוגשים לשולחן: פיתות חמות, חומוס טחינה ומבחר סלטים שכלל: פרחי כרובית צלויים באש ומעורבבים עם טחינה, סלט גמבות עם בצל, עגבניות, סלט פרוסות בצל לבן עם סומאק, רצועות של מלפפונים חמוצים וסלט חצילים עם עגבניות.


המנה העיקרית שהגיעה לשולחן הייתה עצם טי-בון ומשני צידיה היו פרוסות נתחי סינטה ופילה.

הם היו עשויים לפני בקשתינו – מדיום רייר, לכן הם היו צלויים היטב מבחוץ ובפנים היו עשויים למחצה מה שהותיר אותם עסיסיים מאוד. נתחי הבשר הגיעו על מגש עץ רחב. וזו הדרך הנכונה להגשתם. ראשית הבשר שומר על חומו ושנית קל לחתוך אותו, על העץ, לפי גודל הנתחים הרצוי.


הקינוח שהוגש בסוף הארוחה היה מתאים מאוד לקיץ – פרוסות של אבטיח צונן.


כתובת: קרליבך 25, תל אביב-יפו

שעות פעילות: בוקר עד 21:00


אודות רשת חינאווי Wine & More

הרשת הוותיקה הוקמה בשנות ה- 40 עוד לפני קום המדינה, על ידי קרים חינאווי, וכבר אז הצטיינה בהיצע ומגוון רחב של יינות ומשקאות אלכוהוליים איכותיים וכן,יבוא אישי של יינות עתיקים מהיקבים המובילים בעולם. חינאווי הפך לשם נרדף של אהבת היין המשובח, איכות חסרת פשרות ומקצוענות ברמה בינלאומית. כיום, מנוהלת הרשת על ידי בניו של ג'ורג' חינאווי, אשר קיבלו את המושכות לניהול עם תום לימודיהם הגבוהים באנגליה- אנדרי, ואסים ותאופיק חינאווי,


bottom of page