top of page
  • Rafi Sirkis

פסטיבל וויסקי ברשת 'בנא משקאות'

רשת 'בנא משקאות' מזמינה את הציבור להכיר מקרוב את עולם הוויסקי היוקרתי ומקיימת במהלך חודש ינואר את פסטיבל הוויסקי.נושא הוויסקי תופש תאוצה. מי שאוהב את המשקה הזה מוצא דרכים ליהנות ממנו. ברשת 'בנא משקאות' חוגגים עכשיו את חודש הוויסקי ומאפשרים להכיר את הגוונים הרבים שלו.


הפסטיבל ינדוד בין סניפי הרשת בין התאריכים 14.1 ועד ה- 29.1 ויציע הפנינג וויסקי מסביב לעולם.


במסגרת הפסטיבל יוצגו מותגים מוכרים ומובילים וגם תוצרים של מזקקות פרטיות קטנות.


צילום: יח"צ

הרשת עצמה היא סופרמרקט ענקי למכירת יינות ומיני אלכוהול שונים. יש לרשת הזו כבר כ-25 סניפים ברחבי הארץ. אנחנו ביקרנו בסניף לישנסקי במתחם חונים קונים בראשון לציון. בשעות הערב המקום היה מוצף אנשים הנהנים ממוסיקה קצבית, מהרבה חטיפים מלוחים פזורים חינם בדוכנים הרבים, ומהאפשרות לקנות טעימות קטנות מסוגים רבים של המשקאות על מנת לדעת מה לקנות. וכמובן שהמחירים היו בהנחה בערב זה.


שלושה סוגי וויסקי מהודו

במסגרת הפסטיבל נערכת השקה של מותג הוויסקי המוביל פול ג'ון, מותג וויסקי סינגל מאלט ממזקקה של 'העולם החדש' אשר נפתחה לפני כ- 7 שנים במחוז גואה אשר בהודו, ומאז הספיקה לזכות במגוון פרסים יוקרתיים בתחרויות וויסקי בעולם. המזקקה מציעה ייצור מוקפד של וויסקי סינגל מאלט איכותי, עם סדרות ייחודיות במהדורה מוגבלת. קטגוריית הוויסקי ההודי היא קטגוריה מתפתחת הנמצאת בצמיחה מתמדת. מותג הוויסקי פול ג'ון נמכר בלמעלה מ- 60 מדינות ברחבי העולם.


טעימה מודרכת לעיתונאים

במסגרת הפסטיבל נערכה בסניף בנא בראשון לציון סדנת וויסקי בהנחיית יונתן ישי, שהוא מייסד מועדון הוויסקי הישראלי. הסדנה נערכה בחדר הטעימות של הסניף ההומה. לפני כל אחד ממשתתפי הסדנה הונחו חמש כוסות על מפית נייר שעליה היו מודפסים השמות של חמשת מיני הוויסקי שעמדנו לטעום. ובמרכז השולחן היו הרבה מנצ'יס מלוחים ופרוסות לחם עם שמן זית לטבילה וכמובן גם בקבוקי מים – הכל כדי שטעימת המשקאות תרד טוב בגרון, ואפשר יהיה לשים לב לניואנסים העדינים בין סוגי הוויסקי השונים.


צילומים: רפי סירקיס

השינויים בעולם הוויסקי

המידע המעניין ביותר היה שחל שינוי בעולם הוויסקי. ממש כמו שחל שינוי חשוב בשנות השמונים של המאה שעברה בעולם היין. עד אז היה היין הטוב מיוצר רק באירופה – צרפת, גרמניה, איטליה. אבל בשנת 1976 עלו על מפת היין האיכותי היינות מקליפורניה, שעד אז לא היו ידועים ולא היו מוערכים. באותה שנה, בתחרות של טעימה עיוורת, פסקו השופטים שדווקא יינות מקליפורניה זכו במקום הראשון.

לדברי יונתן ישי קרה תהליך דומה לוויסקי. במאתיים השנים האחרונות מקום הוויסקי היה סקוטלנד, אירלנד וכד. אבל פתאום עלו על המפה סוגי וויסקי איכותיים דווקא מהודו, ולמעשה יש מדינות רבות בעולם המתמחות בייצור וויסקי איכותי, כולל ישראל.


המותג Paul John מציע בישראל שלושה סוגים שונים :

Paul John - Brilliance Indian Single Malt Whisky 46%

כל הברק של מדינת גואה בהודו נמצא בוויסקי BRILLIANCE סינגל מאלט. הגוונים הנוצצים שלו מזכירים חופים עטופים בשמש חמה. שש שורות השעורה של הוויסקי מגיעות ממרגלות הרי ההימלאיה. הוויסקי הוכן בחביות בורבון, כדי להעניק לצרכן הנאה חושית מוחלטת. ריח של ניחוחות מתוקים, קינמון, שום דבש ותבלינים. טעם מתוק שמרגיש כמו הטעם של הדבש עם גוון של קקאו.

צבע נחושת נוצצת. ארומה עשירה של וניל, ורמזים עדינים של תבלינים, מעט דבשיות וסיומת חלקה ונינוחה להפליא, מה שהופך את הבריליאנס לוויסקי מצויין שמתלווה טוב לצד עוגות פרי וגם לצד מנות בשרים צלויים הודים.


Paul John - Edited Indian Single Malt Whisky 46%

במזקקת פול ג'ון מציינים שייצרו את הוויסקי בשביל הטעם האחר, השונה, היוצא דופן. כשטועמים את הוויסקי מרגישים את הסגנון המובהק והסיפורי של חוף הים בגואה, ממנו הוא הגיע. משאבים רבים הושקעו ביצירת האדיטד דרך בחירה של חביות סודיות ומיוחדות בהן הוכן הוויסקי וכל זאת כדי לענג את אנין הוויסקי האמיתי. ריח של דבש, קקאו ושוט של אספרסו בניחוח מעושן, ריח עמוק יותר מגלה ניחוחות פירותיים. וטעמים עשביים של השעורה. הם מתמוססים אט אט וסוללים את הדרך לניחוח של נענע ומוקה.

צבע זהב אמיתי. ארומה מיוחדת של שוקולד ועלי נענע הופכים את הוויסקי למושלם לצד תבשיל כבש מתובל עדין, או אפילו לצד שוקולד מריר.


Paul John Bold Indian Single Malt Whisky 46%

פול ג'ון בולד מתאר מסע במורד השטחים הלא מוכרים של גואה, בשבילים הסודיים של דרך הטעמים המיוחדים שמאפיינים אותה. ריח של עשן קל עם ארומה של דבש, תבלינים וליקריץ אדום. בהתחלה הטעם הוא של דבש משובץ בטעם שמעניק עץ האלון של החביות. ובדיוק כשאתה חושב שהתענגת על הכל, אתה מופתע מגל טעמים שלם של תבלינים מיוחדים. הטעם בעל גימור קליל עם גוון של נחושת שהופך אט אט לבעל נוכחות. ניתן גם להרגיש בטעם של מוקה מעושנת מדהימה שעוצבה על ידי תבלינים עדינים ומורכבים.

צבע זהב נוזלי.


תאריכי הפסטיבל:

15.1 ירושלים, 21.1 פתח תקווה, 22.1 קריון, 28.1 באר שבע, 29.1 בילו

הפסטיבל מתקיים החל משעה 9.00 ועד לשעה 21.00


על רשת 'בנא משקאות'

רשת 'בנא משקאות' קיימת משנת 1998 והיא הרשת המובילה בישראל למשקאות חריפים. הרשת מציעה מגוון רחב של כל סוגי המשקאות, ביניהם: בירות, יינות, וודקה, רום, ועוד. הרשת מונה 24 סניפים ברחבי הארץ:

רחובות I ירושלים I גוש עציון I בית שמש I בילו I קסטינה I גן יבנה I מזכרת בתיה שדרות I נתיבות I דימונה I באר שבע I ראשל"צ I אשדוד גן העיר I אשדוד סטאר I אשקלון I עפולה I נשר I חיפה I ראש העין I פתח תקווה I אריאל I כפר סבא I רעננה


מחירים לצרכן

טווח המחירים של מגוון סוגי הוויסקי ברשת בנא משקאות הוא: 100-350 ₪

במסגרת חודש הוויסקי יש מבצעים מתחלפים של עד 15% הנחה על מגוון סוגי וויסקי.

bottom of page