top of page
  • Rafi Sirkis

מסעדת וייס

ארוחת ערב במסעדת וייס היא חוויה מהנה. המסעדה מדגישה את התל אביביות שלה בבחירת השם שלה: "וייס" שהוא לא שם הטבח אלא השם של עקיבא מאיר וייס. - מייסד העיר תל אביב לפני כמאה שנה. גם המיקום שלה – רחוב הרצל מספר 2 – בא לציין שזה הבית הראשון שנבנה בתל אביב, מול גימנסיה הרצלייה ברחוב הרצל הוותיק שהיה הרחוב הראשי של העיר. ואמנם, המסעדה נמצאת בתוך בית לבנים יפהפה עתיק ומשוחזר, עם מדרגות חלונות ומרצפות שהיו מקובלים לפני שנים רבות.

אבל מה שמתרחש במסעדה הוא לגמרי מודרני, ולגמרי ברף הגבוה של המסעדנות התל אביבית. שולחנות מצופים מפות בד עם מפיות בד, סכו"ם נוצץ וגביעי יין. האווירה במקום נעימה והמוסיקה מרגיעה. הצוות צעיר, פעיל ונמרץ ונותן שירות מצוין.


השף, גיל דהאן, והקונדיטורית מיכל גולדברגר טורחים להציע ולהכין מנות מהמיטב הקולינרי של תל אביב. הם מגדירים את הכוונות ואת הסגנון שלהם כ מטבח אורבני ישראלי חדש


הגענו למסעדה כדי לחגוג את יום נישואינו ה-61 . כדי ללוות את הארוחה עם משקה תוסס חגיגי הזמנו שתי כוסות של קאווה ברוט, איבריקה, קטלוניה, ספרד, שהגיע בשני גביעי פלוט אלגנטיים, וליווה אותנו לכל מהלך הארוחה.


צילומי מנות האוכל: רפי סירקיס

הארוחה התחילה עם זוג "משעשעי חך" טעימים ביותר, שהוגשו על מפית בד מקופלת. היו אלה שני ריבועי בצק פריך דקיק (אחד לכל סועד). על הבצק הפריך היה קרם תירס, גרגרי תירס לבן וצהוב ורצועות ריחן. שילוב טעים מאוד, שכולל את חלקלקות הקרם ואת פריכות הבצק. הגשת משעשעי חך מקובלת מאוד במסעדות יוקרה בעולם, והיה נחמד להיפגש איתם כאן.




עוד מנה נהדרת שהגיעה לשולחן בתחילת הארוחה הייתה צלחת הלחמים. שתי פרוסות לחם חלב ומחמצת ולחמנייה מתוקה. לצידם הוגש ממרח לבן שהיה קרם גבינת עזים ולצידו אריסה משמש - כעין ריבה פיקנטית אך לא ממש חריפה. אנחנו ביקשנו וגם קיבלנו צלוחית חמאה טעימה, שליוותה אותנו, יחד עם הלחמים, בכל מהלך הארוחה.





המרק שהוגש היה גספצ'יו עגבניות שרי ומנגו, עם קרם פרש. הוא הגיע בצלחת ריקה שהיה בה עיגול לחם חלב קלוי ועליו כיפת עגבניות שרי אדומות וצהובות קצוצות עם עשבי תיבול. ואז המלצר יצק מסביב את המרק הצונן והחלק לגמרי. היה טעים מאוד.










עוד מנת ביניים על בסיס ירקות נקראה "סשימי סלק אפוי על מלח, קרם סלק ושאלוט, לבנה עיזים ובצל כבוש" הסלק הצלוי נפרס לפרוסות דקות והפרוסות גולגלו כשבתוכן מעט מכל התוספות ששם המנה מבטיח.


התפריט של וייס מחולק לשלושה מדורים: ירקות, ים ויבשה. אחרי שתי מנות ראשונות ממדור הירקות הזמנו את המנות העיקריות מהמדורים ים ויבשה.



ממדור היבשה בחרנו נתח ברווז מבושל במיתקן סוויד וצרוב בחמאה חומה. נתח הברווז היה חתוך לפרוסות והוא הוגש עם גזרים שהוכנו בכמה צורות: מחית גזר, פרוסות גזר ושני גזרים שלמים צלויים. ובנוסף היה בצלחת ציר ברווז, כדי לטבול בו את הפרוסות.







ממדור הים בחרנו פרוסת פילה דג מוסר שנצלה ברוטב חמאה לבן (בר-בלנק) והיה טעים מאוד. לצידו הוגשה כרובית, גם היא במספר צורות: מחית כרובית, פרחי כרובית מטוגנים וחתיכות כרובית שבושלו יחד עם הדג ברוטב בר-בלנק.







ושוב, כמו במסעדות יוקרה בעולם, לפני הקינוח שהזמנו הגיע, על חשבון הבית, קדם-קינוח. הוא היה מורכב מ-2 כדורים עשויים אגוזי לוז טחונים ובתוכם מוס שוקולד וגם אגוז לוז שלם. אוכלים אותם בפעם אחת ולא מאמינים כמה הם טעימים.






הקינוח מהתפריט היה מורכב משזיפים בפורט ועליהם מיקצפת עשירה אשר נחה על גרניטה אדומה חמצמצה, ואשר כללה גם תבלין עשוי מפולים של טונקה, שהם פולים מדרום אמריקה בעלי ניחוח שמשולבים בו טעמי וניל, קינמון וציפורן.


פרטים שימושיים

כתובת: הרצל 2, תל אביב יפו


שעות פתיחה: יום ראשון סגור יום שני 23:00-18:00 יום שלישי 23:00-18:00 יום רביעי 23:00-18:00 יום חמישי 23:00-18:00 יום שישי 11:00-15:00, 23:00-18:00 שבת 12:00-15:00, 23:00-18:00



אתר המסעדה: https://weiss.rest/


bottom of page