top of page
  • Rafi Sirkis

מופע טעימת יינות מיוחד במתחם רידינג 3

שלושה גורמים שתפו פעולה בהפקתו של ערב רב-חושי המשלב טעימות יינות, טעימת גבינות, מופעי קרקס, מוזיקה ותצוגות וידאו ארט:

· פיות היין,

· הבסקולה

· והרידינג 3


טועמים יין בצורה חדשה

בשבוע שעבר השתתפנו באירוע טעימת יין חדשני ומעניין. הגענו לאולם הענקי של רידינג 3 בתחילת הערב וראינו אותו הולך ומתמלא לאט לאט. הגיעו למקום כמה מאות מבקרים שבאו להתענג על ערב בו משולבות טעימת יינות שונים עם מבחר גבינות, שמיעת מוזיקה, תאורה, וידאו ארט ומופעי קרקס של הבסקולה. אירוע יוצא דופן. ההופך את טעימת היין למשהו אחר וחוויתי.



את הערב הנחתה "פיית היין" שירה גרנות שהופיעה על הבמה בשמלה ארוכה מנצנצת. היא התחילה לשוחח על יין והבטיחה לקהל שהוא יטעם במהלך הערב 6 סוגי יין שונים. על כל אחד מהם היא תסביר היכן צמחו הענבים, מי היו היקבים, איך טופל היין, כמה זמן הוא עבר יישון, ועוד מידע שמעניין אוהבי יין.


בשעה שהיא דיברה והזכירה יין מסוים בשמו - עברו המלצרים בין השולחנות ומזגו לאורחים מהיין המדובר. וזאת לאחר שהמלצרים עברו קודם לכן עם קערה אליה נשפכו עודפי היין מהטעימה הקודמת. כי זה הכלל: בזמן טעימת יינות לא מצפים מהטועמים לשתות את כל מה שנמזג להם ואת השאריות שופכים לקערה המיועדת לכך.


היינות שהשתתפו בטעימה היו:

ECO WHITE, TABOR יין לבן מישראל

BRANCO, CICONIA יין לבן מהחוף האטלנטי, פורטוגל

ROSE, AIX יין רוזה מפרובנס, צרפת

CABERNET SAUVIGNON, CRIOS יין אדום מאזור מנדוזה, ארגנטינה

NAOUSSA, KIR YIANNI יין אדום, מיוון

SETTE VIGNE יין אדום, מאיטליה


טועמים גבינות

אל כל זוג אורחים הוגש מגש גבינות יפה ועשיר, כי ידוע שגבינות הולכות טוב עם יין. הגבינות הוגשו על מגש עץ ארוך, מכוסה בנייר חום ועליו מטבלים פיקנטיים כמו טפנד עגבניות, ממרח פסטו ולאבנה עיזים. כמו כן סודרו עליו מבחר גבינות בשלות. לצד הגבינות היו על המגש כל אותם הדברים שאמורים להיות על מגש גבינות משובח כמו: אשכול ענבים קטן, עגבניות שרי קטנטנות, אגוזים, שקדים וקרקרים. יחד עם המגש הגיעה גם שקית נייר חומה עם לחמניות ופרוסות לחם שהתאימו לאכילה עם המטבלים והגבינות.


הגבינות שהוגשו לשולחן על המגש היו:

פטה עיזים מעודנת

מה-עז

לאבנה עיזים

סנט מור

מנצ'גו

גרנה פדנו


מידע על השולחן

על השולחנות היה מידע לגבי היינות שהוגשו לטעימה. ואם היה יין שמצא חן בעיני אחד האורחים הוא יכול היה לקנות את הבקבוק ביציאה מהאולם במחיר שהיה נקוב על גבי דף המידע.


אקרובטיקה

בין ההרצאות של "פיות היין" היו גם הופעות ממש של בית הספר לאומנויות הקירקס – בסקולה. למשל, בחורה אקרובטית, לבושה בבגד גוף לבן עשתה תרגילי התעמלות מדהימים על גבי גלגל מתכת לבן שהיה תלוי מהתקרה. היו לה כישורים של אשת קרקס השולטת בגופה ומגיעה למצבים שלא ייאמנו על גבי הגלגל שהיה תלוי באוויר.


צילום: גלי מרגלית

מופע אחר היה של זוג שטיפס על עמוד גבוה שהיה מוצב במרכז האולם. גם הם הציגו כישורים לולייניים של אנשי קרקס כשעשו כל מיני תרגילי אקרובטיקה מדהימים על העמוד. וכמובן שכל הזמן הייתה מוזיקה קצבית וההרגשה הכללית הייתה שזה אירוע שמח.


איך נולד האירוע

את הרעיון יזמו שירה גרנות ולי הופמן המכנות את עצמן "פיות היין". אליהן הצטרפו כשותפים לפרוייקט יובל עוז ו-גיא פילדס מבעלי הבסקולה והרידינג 3 .

לי ושירה עבדו על הפרויקט המטורף הזה מעל שנתיים בתקופה בה כל העולם הפסיק לעשות מיזמים והופעות בגלל הקורונה. למרות הכול הן לא ויתרו על הרעיון והחלום והמשיכו להריץ אותו והנה זה קורה.

רידינג -3 בנמל תל אביב

זהו מתחם אירועים גדול שיכולים להתקיים בו הופעות ואירועים בעלי אופי שונה. יש בו אולם גדול מאוד המכיל הרבה שולחנות וכסאות ומסביבו יש גם שתי מרפסות מוגבהות שגם על כל אחת מהן מסודרים כסאות ושולחנות. כלומר - יש באולם בעצם 3 פלטפורמות אשר השטח שלהן מתקרב ל-1000 מ"ר. זה מאפשר גמישות מוחלטת בתכנון כל אירוע, בין אם הדגש הוא על מזון או על הופעות. במקום הותקנו מערכות סאונד ותאורה מתקדמות וכן במה ענקית העומדת לרשות מיטב האומנים מהארץ ומחו"ל. המתחם ממוקם בצפון נמל ת"א המתחדש ונגיש לחנייה בכל שעה.


עלויות

עלות של ערב כזה הייתה כ-200 ₪ לאדם והתמורה היא בילוי נעים עם טעימת יינות מרחבי העולם, גבינות משובחות, הופעות מרתקות ומידע מעניין על תרבות היין.


האירוע המושקע הזה מתוכנן להתקיים שוב בעתיד הקרוב ברידינג 3 .


פרטי הקשר הם:

03-762.4000

התערוכה 3, צפון הנמל, ת"א


bottom of page