top of page
  • Rafi Sirkis

לעבור עם אהרוני את הבידוד מחמת הקורונה

עודכן: 4 באפר׳ 2020

בימים טרופים אלה, שאנחנו נדרשים להישאר בבית בבידוד, מספק ישראל אהרוני אפשרות למסעות וירטואליים יחד איתו ב-24 תחנות אוכל בחייו. גם חנויות הספרים סגורות בימים אלה, ועובדיהן הוצאו לחל"ת שכלל לא בטוח שיסתיים בחזרה לעבודה. אבל היות ולמזלנו אנחנו חיים במאה ה-21 – יש אפשרות להצטרף אליו באמצעות המהדורה האלקטרונית של ספרו החדש "אהרוני – תחנות אוכל בחיי" שיצא לאור על ידי ההוצאה לאור "אחוזת בית". וזה בהחלט כדאי.


איור העטיפה: גומא אלון

הספר מוגדר ב-"אוטוביוגרפיה קולינרית", וכל חובב אוכל יוכל למצוא בו משהו לטעמו. זהו ספר מלא בסודות מקצועיים, בתשוקה למאכלים וברגעים מצחיקים ומרגשים מחיי אהרוני, שהוא חושף אותם לראשונה.

המבנה של הספר מאפשר לקורא לדלג בין 24 פרקים עם שמות כמו:

· אתה בא איתי לסוף העולם?

· סיפור קצר על אהבה ממבט ראשון

· אקדח במערכה הראשונה

· האיש שאהב לאכול כולסטרול

בכל אחד מהפרקים יש סיפור מעניין וקולח, עם תיאורים צבעוניים ועסיסיים של מקומות, אנשים ומאכלים. ובסוף כל פרק אפשר למצוא בהתאמה מתכון מפורט הנקרא:

· איטריות קרות בטחינה

· פירות מיובשים ממולאים בבשר

· עוגת אננס הפוכה עם קרמל

· פאטה כבדי עוף נפלא של "הקיוסק"

אהרוני נולד בשנת 1951 למשפחה דתית ממוצא בוכרי שהתגוררה בעיר התחתית של חיפה. הוא היה חובש קרבי ולחם במלחמת ההתשה, ובתום שירותו הצבאי טס ללמוד אמנות פלסטית באמסטרדם, שם הכיר את המטבח הסיני והתאהב בו. כשחזר לארץ התגורר בקיבוץ חולתה ועבד במשך כשנתיים עם נוער בסיכון.

ואז הוא טס לטאיפיי, טאיוואן, כדי ללמוד בישול סיני. שם הוא היה צריך לבחור בין בית הספר האקסלוסיבי והיקר של פיי מיי Pay May , שאהרוני קורא לה "רות סירקיס של טאיוואן", לבין בית הספר למקומיים שנקרא "איסט ווסט". אהרוני בחר את בית הספר המקומי, והיה התלמיד הזר היחידי שכמובן לא יודע סינית. ומהצד השני גם איש מצוות המורים או התלמידים – לא דיבר אנגלית. למרות כל הקשיים הוא סיים את הלימודים בהצלחה, והוא שומר עד היום את תעודת הגמר שתמונתו מוטבעת בה, כתובה בסינית ומקושטת בצבעי אדום וזהב.

כשחזר ארצה פתח את מסעדת "יין ינג", שהפכה להצלחה מסחררת ואת אהרוני עצמו ל"שף סלב" הראשון בישראל. לאחר שפתח שורה של מסעדות מצליחות, בהן "תפוח זהב", "טאי צ'י" ו"הירו ראמן בר", הפך אהרוני בעשור האחרון לכוכב טלוויזיה. כיום הוא טאלנט הן בקשת 12 ("מאסטר שף") והן ברשת 13 ("המסע המופלא"), וממשיך לכתוב זה עשרות שנים טור קולינרי במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות".

216 עמודים, כריכה רכה

מחיר בחנויות הספרים: 88 ₪

מחיר באתר ידיעות ספרים: 70.40 ₪

בכתובת www.ybook.co.il


מחיר ספר דיגיטלי: 38 ₪

ויש בכתובת הזו לחצן לקריאת הפרק הראשון


bottom of page