top of page
  • Rafi Sirkis

יריד יינות כשרים של 'צור – עולם של יין' בנמל תל אביב

באולם האירועים "טראסק" בנמל תל אביב, אחד האולמות הגדולים באזור – התקיים אירוע מרשים מאוד של התערוכה השנתית של יין כשר. זהו אירוע שנתי המתקיים גם במיאמי, לוס אנג'לס, ניו יורק, פריז ולונדון תחת הלוגו של Kosher Food & Wine Experience

חברת 'צור – עולם של יין' מבני ברק היא חברת הייבוא הגדולה בישראל של יינות כשרים והיא המפיקה את הגרסה הישראלית של האירוע הבינלאומי.

צילום: איל קרן

האולם הגדול של טראסק היה מלא מפה לפה בקהל שהיה ברובו דתי, בין אם היו אלה לובשי בגדים וכובעים שחורים, עם זקנים ופאות ובין אם היו אלה חובשי כיפות, בגדלים ובצבעים שונים. ראוי לציין שהיו לא מעט נשים בקהל, נשים דתיות עם כיסויי ראש יפים, וזה העיד שהיין הכשר הוא לא לגברים בלבד. בעלי מסעדות, שפים, ובעלי חנויות היין, שהיו באולם הם כולם מתעניינים וקונים פוטנציאליים של היינות הכשרים. חלקם נעזרו, בלי כל ספק בדעתן של הנשים שביקרו בתערוכה. כיוון שהתערוכה התקיימה בשעות אחר הצהריים והערב ראינו גם שחלק מהקהל עמד והתפלל מנחה או מעריב.


עשרים ושניים דוכני הדגמה וטעימה היו פזורים באולם ובהם הוצגו היינות על ידי נציגים של בעלי היקבים שהגיעו במיוחד מחו"ל, היבואנים והייננים. כל מי שניגש, עם הכוס האישית בידו – קיבל יינות לטעימה. וכמו שנהוג בטעימות מקצועיות – על כל דוכן הייתה מרקקה אליה אפשר היה לשפוך את שארית היין שבכוס ואפילו לרוקן את הפה מבלי לבלוע את היין.


מרבית היינות שהוצגו היו דווקא יינות שהגיעו לתל אביב ממדינות רבות בעולם. את ישראל ייצגו יקב עמק יזרעאל, יקב פסגות ויקב שילה. אבל מירב תשומת הלב הופנתה ליקבים מפורסמים ,כמו של רוטשילד מצרפת, הרצוג מארצות הברית או ברטנורא מאיטליה, אשר בנוסף לקו הייצור הרגיל יש להם קו ייצור כשר למהדרין. אבל בנוסף לרוטשילד הגיעו עוד 25 יקבים מצרפת, 2 יקבים מאיטליה, 2 יקבים מספרד אחד מפורטוגל ואחד מניו זילנד.


כאשר מוצעים יותר ממאתיים יינות קשה להחליט מה לטעום. השנה החלטנו להתרכז ביינות תוססים. רק היין התוסס של רוטשילד נקרא שמפניה, והוא היה מצוין.


גם ליקבים אחרים היו בקבוקים עם פקקים נעולים בחוט ברזל, כמו פקקי השמפניה, אבל הם נקראו בשמות אחרים.


ברטנורא הביא מאיטליה חמישה סוגים של יינות מבעבעים.



ויקב הרצוג שלח מקליפורניה שני סוגים.


טעימה של תשעה יינות מבעבעים מצויינים הייתה גבול היכולת שלנו.


עוד נושא מעניין היה בתערוכה וזה המזון הכשר שהוגש שם בשפע. האוכל היה בשרי – וכלל נתחי בשר גדולים שנפרסו על ידי שף מומחה (פינת הקארבינג), וכן קבבוני טלה, תבשיל בשר שהוגש עם קרעי פיתות . היו הרבה ירקות צלויים בשיטת האנטי פסטי. היה גם דוכן אוכל לצמחונים עם מרק קטניות טעים וריזוטו עדשים, וכן דוכן דגים עם הרבה סושי שהוכן במקום.

bottom of page