top of page
  • Rafi Sirkis

יקב היוצר בארוחת קונספט יצירתית במסעדת דקא

הרוח המכוונת את עבודתו של יקב היוצר היא רוח יצירתית. וזה מתבטא בכמה רבדים. למרות שהיקב הוא אחד היקבים הוותיקים בארץ, ויש לו שורשים בירושלים בשנת 1847, הוא לא מפסיק להתחדש. כדי להדגים את החדשנות נערכה במסעדת הדגים הכשרה דקא – DECCA ארוחת קונספט שבה שולבו יינות היקב עם מנות יצירתיות שהכין שף המסעדה – אילן מזרחי, ועם יצירות אמנות של גיל גורן.


צילום: יוסי אלקובי

אלחנן שור, הבעלים של יקב היוצר, הוא כבר דור שמיני למייסדי היקב. בארוחה הוא סיפר על המאמצים של היקב הוותיק תמיד להתחדש ו"לצאת מהקופסה". הוא הציג את המנכ"ל אראל ברקאי ואת פיליפ ליכטנשטיין, יינן מומחה שעלה ארצה מצרפת והוא אחראי על התהליכים היוצרים יינות מודרניים מהשורה הראשונה.

פיליפ ליכטנשטיין סיפר למשתתפים בארוחה על מאמציו ליצור יינות שהוא כינה אותם "אלגנטיים ואינטליגנטיים". יינות שהם מאוזנים היטב ומיושנים נכון. לדבריו, בכל בקבוק של יקב היוצר ניתן למצוא את טביעת האצבע של היקב ואת הכבוד שהם נותנים לתהליך יצירת היין. אמנם זה יקב ירושלמי והענבים מגיעים מכל חלקי הארץ --אבל הרוח היא פריזאית.


בארוחה נחשף סיפורו של אמן ישראלי, גיל גורן, המשקיע את נשמתו באומנות חדשנית, הזוכה לשבחים רבים בארץ ובעולם. האמן גיל גורן מועסק על ידי היקב כדי להוסיף חדשנות ויזואלית לתוויות שעל גבי הבקבוקים וליצור מארזי מתנה מיוחדים.


צילום: יוסי אלקובי

בארוחה הוגשו מנות יפהפיות, מיוחדות ויצירתיות שהוכנו בניצוחו של השף אילן מזרחי. זו הייתה ארוחה גסטרונומית מהודרת, עם כלים יפים, כוסות יין דקיקות, מפיות צחורות מגוהצות ושירות מצוין.


פתיח השף

"פתיח השף" היה מתאבן יפהפה וטעים: קציפת כרובית קלילה שהוגשה בתוך גביע קרמיקה קטן וקושטה בפרח זעיר. את המנה ליווה יין "ליריקה ויוניה" לבן וצונן.



מבין המנות הראשונות בחרנו מרק בויאבז בפרשנות של השף או "סביצ'ה סלמון יהודי" שהכיל קוביות סלמון קטנות, שהונחו על מצע קינואה וסלק. המנה קושטה בפרוסות דקיקות של סלק ובנגיעות של קרם חזרת לבנה.



את המנות הראשונות ליווה יין "ליריקה הרמוני" אדום, שנמזג כשהוא בטמפרטורת החדר.



כמו שנהוג בארוחות יוקרה היה גם מרענן חיך בין המנות הראשונות למנה העיקרית. הוא הכיל קוביות של ג'לי מיין מוסקאט




למנה עיקרית קיבלנו פילה דג בס על הפלאנצ'ה, שהיה מונח על ריזוטו עשיר של תירס וגבינה. המנה העיקרית השנייה הייתה של פילה דג לברק מאודה, שהיה מונח על 2 אספרגוסים ירוקים צלויים, הוגש עם טורטליני במלית של ארטישוק ירושלמי, קושט בצ'יפס כרישה והוגש עם רוטב אספרגוס ושמנת.

.


עם המנות העיקריות הוגש יין "ליריקה GSM "


כשהגיע הזמן לקינוחים – הוגשו למרכז השולחן שלושה קינוחים יפהפיים:



"ברולה דקא" שהיה קרם ברולה טעים ומקושט לתפארת,


"קרמו שוקולד" שהכיל צורות שונות של מעדני שוקולד


ו"טירמיסו" שהיה פרשנות אישית חדשנית של השף לקינוח הקלאסי הזה.


השף אילן מזרחי אמר שהוא משתמש בהרבה חומרי גלם מקומיים ומכין מנות המתאימות לטעם הישראלי אבל הוא תמיד אוהב להוסיף חידושים, לשדרג ולהטביע את חותמו על המנות שיוצאות מהמטבח שלו.


היינות שהוגשו היו כאמור ליריקה ויוניה, ליריקה הרמוני וליריקה GSM. היינן פיליפ ליכטנשטיין הסביר על זני היין שהוא משתמש בהם – גראנש, סירה, קברנה סוביניון. הוא סיפר על אופן הכנת היינות מזנים אלה בדרום צרפת ובירושלים. הוא הוסיף ואמר שבמסעדה המתמחה בדגים לא קל להתאים יין, כי עם דגים נהוג להגיש מהיינות הלבנים. אבל מצד שני שתיית יין אדום נותנת תחושת חגיגיות. לכן הוא המליץ על שני היינות האדומים שהם עדינים ומאוזנים ומתאימים למנות שהוגשו בארוחה.


ארוחת הקונספט שבה השתתפנו ממשיכה להיות מוצעת במסעדת דקא עד אמצע חודש מאי. בתאריך -6.5 יגיע האמן גיל גורן לערב נוסף במסעדה, יציג את עבודותיו ויספר את הסיפור שלו לסועדים.


מסעדת דקא

מסעדה חלבית כשרה למהדרין

רחוב התעשייה 10

תל אביב

טלפון: 03-562-9900

לצפייה בתפריט הקליקו כאן

bottom of page