top of page
  • Rafi Sirkis

"טעימה מהחיים" סרט מחמם לב על ידידות ועל בישול

השם של הסרט "טעימה מהחיים" באיטלקית הוא QUANTO BASTA. משמעות הביטוי הזה הוא "כמה שמספיק" – כמה מלח להוסיף? כמה שמספיק; כמה רוטב להכין? כמה שמספיק...


הסיסמה הזאת מלווה את ההתפתחות הקולינרית של גיבור הסרט גווידו, צעיר עדין, שלא נותן בשום אופן לתסמונת האספרגר שלו להפריע לו בחיים. הגיבור השני של הסרט הוא שף חם מזג בשם ארטורו, שמקבל עונש של "עבודה לתועלת הציבור" בעקבות התפרעויות שלו. והעונש הוא לתת שיעורי בישול לצעירים עם צרכים מיוחדים, הנמצאים במסגרת טיפולית.


ויש גם צלע שלישית בסיפור – אנה, אישה נאה שנסיבות החיים שלה הביאו אותה לתפקיד של אחראית על קבוצת בני נוער עם צרכים מיוחדים, שמקבלים את שיעורי הבישול.


היחסים בין השף לבין הנער הולכים ומתפתחים וארטורו מוצא את עצמו בתפקיד של מנטור שהנער מעריץ, ומקבל את דבריו כתורה שאין לערער עליה.


האוכל משחק כמובן תפקיד מרכזי בסרט. הכול מתחיל במנה של "בקלה בנוסח פירנצה", שגווידו מכין ומגיש את הצילום שלה לתחרות בישול אזורית.


בקלה בנוסח פירנצה

הסרט מסתיים במנה מפוארת בשם "טימבאלו א לה מדיצ'י" שגווידו מכין במסגרת התחרות. טימבלו באיטלקית זה תוף, והמנה אכן נראית כמו תוף סגור בבצק. התוף ממולא בפסטה ובחומרי טעם, והצירוף מזכיר את ההמצאה הישראלית של צ'יפס בפיתה...בספרות הקולינארית מייחסים את המנה הזו לקטרינה דה מדיצ'י, שהביאה אותה איתה לצרפת.


טימבאלו אה לה מדיצ'י

במהלך התפתחות היחסים בין הנער והשף מצטרף הביטוי "פול פאוור" "Full Power" שמתמצת את התמיכה והדחיפה של ארטורו את גווידו להגיע לתוצאות הטובות ביותר בלי שום וויתורים או הנחות. החברות הבלתי אפשרית ביניהם מחממת את הלב. זו חברות אמיתית שבה שני הצדדים לומדים ומתפתחים כל אחד בזכות השני.


הבמאי פרנצ'סקו פלאסקי מסביר את נקודת המבט שלו על היחסים בין שני הגיבורים: "לשני הגיבורים יש קושי להזדהות עם האחר ולהבין מוסכמות חברתיות וכללים בלתי כתובים. ארתורו ביקורתי מדי מטבעו ונוטה להסתבך במחלוקות, מה שהביא אותו בסופו של דבר למסגרת של ענישה. גווידו מנסה להיראות נורמלי ובכל הוא מסתכן בהסתבכות במצבים שאליהם הוא נקלע. האוכל מגלה את החיבורים בין שניהם: שניהם קפדנים ועקשנים מאוד. לעיתים התמונה מתהפכת, וקשה לזהות במסע שלפנינו מיהו החניך ומיהו המנטור.


יש בסרט הרבה רגעי צחוק, ויוצאים ממנו עם מצב רוח טוב, ועם רצון ללכת מיד למסעדה שמגישה אוכל איטלקי.


לצפייה בטריילר הרשמי בתרגום לעברית:

https://youtu.be/7UVkgXK02I8

92 דקות, איטלקית, כתוביות לעברית

החל מתאריך 13/6/2019 בבתי הקולנוע בכל רחבי הארץ

הפצה בישראל על ידי קולנוע חדש

bottom of page