top of page
  • Rafi Sirkis

הסרט "דוכן הראמן" עולה למסכים

לשרשרת הסרטים הקולינריים היפניים שראינו בשנים האחרונות מצטרפת פנינה עם חידוש. לנוסחה של חיפוש הדרך הנכונה להכין מאכל מסורתי, שסביבו בנוייה מסעדה, נוסף הפעם גם מרכיב בין לאומי: את הסוד של הכנת מנות ראמן נפלאות, שנמכרו במסעדות הראמן המשפחתית שלו ביפן, מחפש גיבור הסרט, השף הצעיר מאסאטו (טאקומי סאיטוTakumi Saito ) בארץ מולדתה של אימו - סינגפור.

התרחשותו של הסרט בשתי הארצות, יפן וסינגפור, נותנת מקום לתמונות של גיבור הסרט במקומות לא שגרתיים בשתי הארצות. ביפן רואים, דרך העיניים שלו, את שדות האורז הקטנים, הנמצאים בין הבתים, בעיירות של יפן הכפרית. שדות שהם סמל לחריצות ולחסכנות היפניים שלא יכולים לראות אפילו מגרש קטן "מתבזבז" מבלי שגדל בו משהו.


בסינגפור רואים, דרך העיניים שלו, את הנמל העתיק שהפך למרכז תיירותי מוקף במגרדי שחקים. רואים גם את הרחובות העתיקים שבהם גרו הפועלים הסינים שבאו לעבוד בנמל סינגפור.


הסרט נוצר כדי לציין חמישים שנה של קשרים דיפלומטיים בין סינגפור ויפן. אריק קהו Eric KHOO , הבמאי של הסרט, חשב שאוכל יכול להיות הנושא שיוביל פרויקט כזה, מכיוון שבשתי הארצות התושבים משוגעים על אוכל טוב. לאחר בדיקת מאכלים שונים בכל מדינה שאפשר להכניס לתוך הסיפור- נפלה הבחירה על שני מאכלים אייקוניים מכל מדינה, באקקוטטה וראמן שהם גם דומים וגם שונים.


שני המאכלים הללו, בשתי המדינות, התפתחו ממאכלים שאותם אכלו פועלים בהפסקת המנוחה הקצרה שקיבלו במהלך יום העבודה. שתי המנות מכילות מרק חם, איטריות משביעות ומקורות לחלבון – מעט בשר או דג או ביצים. ההבדלים בין המנות הם ב"תיבול הסודי" שכל שף מעניק למנה שלו בסינגפור וביפן.

על בסיס העובדות האלה נכתב תסריט המספר על מאסאטו שהוא שף ראמן צעיר ביפן. לאחר שהתייתם מאביו ומאימו, שניהלו מסעדת ראמן, הוא יוצא למסע קולינרי בסינגפור, מקום מוצאה של אמו.

כנהוג במסעות קולינריים אנחנו זוכים לראות שווקי מזון, דוכני אוכל רחוב, וצילומים של מנות אוכל יפות, שרק בשבילן שווה לראות את הסרט.


במהלך המסע מגלה גיבור הסרט הרבה יותר מסודות משפחה ומתכונים טעימים במיוחד. מפגש עם סבתו שהייתה מנותקת מאמו שנים מציף מחדש דרמות וסיפורים שהזמן ניסה להשכיח.


לצפייה בטריילר עם תרגום לעברית: https://youtu.be/BftZB8LjFxo

הסרט הוא הפקה רב לאומית של סינגפור, יפן וצרפת, 2018.

הסרט דובר יפנית, אנגלית, מנדרינית וקנטונזית.

90 דקות, תרגום לעברית ואנגלית.

הפצה בישראל קולנוע חדש

החל מתאריך 11/4/2019 בכל רחבי הארץ.

התמונות הן מתוך הסרט וסופקו באדיבות קולנוע חדש והיוצרים:

Ramen shop (c) Zhao Wei Films, Wild Orange Artists

bottom of page