top of page
  • Rafi Sirkis

גלויה מכרתים – Kir Kor - בית קפה נפלא במרכז הרקליון

עודכן: 25 במאי 2019

מרכז העיר הרקליון, בירת האי כרתים, הוא צומת של שני מידרחובים. במרכז הצומת מזרקה עגולה, עם ארבעה אריות מתיזים מים. שם הכיכר הוא כמובן "כיכר ארבעת האריות".


הכיכר מוקפת בבתי קפה עם כיסאות ושולחנות בחוץ. המארחים שלנו לקחו אותנו לבית קפה קטן בשם Kir Kor שעל השלט שלו מתנוססת בגאווה שנת היווסדו – 1922.


בית הקפה הזה מתמחה בהכנת מאפה מתוק, האופייני לכרתים, הנקרא - Bougatsa - בוגטסה. אלו הן עוגות גבינה בתוך בצק פילו שמבחינה חיצונית קצת מזכירות את הבורקס הטורקיים הגדולים שאפשר לקנות ברחוב לווינסקי בתל אביב. בפתח בית הקפה פגשה אותנו בעלת המקום שנוסד על ידי הסבא שלה, ארמני שברח מטורקיה מפחד מעשי ההרג שהטורקים ביצעו בארמנים.


בחלון הראווה הקטן היו שני מגשים ועליהם ריבועים זהובים של בצק עלים אפוי. במגש אחד היו בוגטסה עם מלית של גבינה מתוקה, ובמגש השני בוגטסה עם מלית של שמנת מתוקה. בתוך החנות היה מגש עם בורקס גבינה מלוחים בסגנון כרתים.


את מנת הבוגטסה אפשר להזמין בצלחת, ולשבת בחוץ, או לקבל אותה ארוזה בניר פרגמנט כדי לקחת. נוהל הכנת המנה בתי הצורות היה דומה לנוהל של רחוב לווינסקי:




המנה בצלחת - תענוג

לוקחים ריבוע אפוי יפה, חותכים אותו בגרזן לקוביות, מסדרים בצלחת זורים מלמעלה אבקת סוכר וקינמון ו...זהו. כמה פשוט כמה טעים.



יושבים בחוץ ונהנים

הכתובת :

Kir Kor Bougatsa

Four Lions Square

Heraklion Center

Tel: +30.2810242705

תודות Thanks

הביקור בכרתים באדיבות: :The visit in Crete supported by

חברת אלדמר, יוון Aldemar Group Resorts, Greece

מנהלת אזור הרסוניסוס, כרתים Municipality of Hersonissos

נציגות משרד התיירות היווני בישראל G.N.T.O. Office in Israel

משרד העיתונות בשגרירות יוון Press Office of Embassy of Greece

bottom of page