top of page
  • Rafi Sirkis

בשר ברזילאי מצונן וכשר

לאור החלטת משרד החקלאות להאריך את חיי המדף של הבשר המצונן תגדל מאוד כמות הבשר המיובא לישראל מברזיל. לכבוד החלטה זו הזמינו אנשי שגרירות ברזיל בישראל, יחד עם לשכת המסחר תל אביב, לאירוע בו ניתן היה לראות ולטעום את הסוגים השונים של הבשר המצונן המיובא מברזיל. האירוע היה במעמד שגריר ברזיל בישראל מר פאולו סזאר מיראה רה וסקונסלוס ומנכ"ל משרד החקלאות מר שלמה בן אליהו וצוות משרדו. הוא התקיים במתחם אנדרומדה ביפו העתיקה.


ברזיל היא יצואנית הבשר הגדולה בעולם, והיא מייצאת את הבשר ל-130 מדינות. ייצוא הבשר מברזיל לישראל בשנת 2017 הסתכם בכמות של 19,000 טון, שכולו הגיע קפוא. כעת, לאחר הארכת משך מכירת הבשר המצונן מ-45 ליום ל-85 יום, יוכל בשר מצונן להגיע לישראל ולהימכר במסגרת זמן המדף המותר. לכן יש להניח שכמות הבשר הברזילאי שיימכר בישראל תגדל מאוד. כחלק מהסכם הסחר החופשי עם ברזיל, ישנן הקלות על פעילות הסחר, הכוללות אמנה למניעת כפל מס, המוזילה ומייעלת את תהליך הייבוא מברזיל.

משרד החקלאות אישר חמישה בתי מטבחיים בברזיל העומדים בדרישותיו באשר לתנאי השחיטה. השחיטה שם היא כשרה, וכל הבשר המגיע מברזיל כשר. בין היבואנים של הבשר הברזילאי אפשר למצוא את חברת פסקוביץ, חברת נטו ועוד. את הבשר המצונן ניתן יהיה להשיג ברשתות השיווק ואצל הקצבים הטובים.


באירוע הטעימות הוצג מבחר של נתחי בשר שהוכנו על גריל פחמים מקצועי גדול. את נתחי הבשר המוכנים חתכו טבחי הגריל לפיסות קטנות והציעו אותן לאורחים. ליד פיסות הבשר היו קערות של רוטב בשר ורוטב צ'ימיצ'ורי שכולם מכירים. אבל הייתה שם גם קערה עם אבקת פרופה Farofa)) אותה מכינים משורש הקסאווה, עם מלח, תבלינים ולפעמים גם מעט בשר מעושן. צבע האבקה הוא צהוב, וגודל הגרגירים הוא כמו של גרגירי מלח מטבח. את האבקה הזו מפזרים הברזילאים על פיסות בשר הגריל שלהם. את האבקה רואים היטב בתמונת פיסות הבשר בצלחת השחורה.

בנוסף למנות הגריל הוגשו גם מנות קטנות ומעניינות שהכין השף של אנדרומדה: כדורי בשר בסגנון פלאפל, תבשיל מעורב ירושלמי שהוגש על משולשי לחוח, חצילים בקדאיף וגם מנות של ירקות צלויים כמו פרחי כרובית, ופיסות תפוחי אדמה ובטטה צלויות.

bottom of page