top of page
  • Rafi Sirkis

ביקרייה – מסעדה ומאפייה שהיו מחוברות

רחוב איינשטיין שבצפון תל אביב מסתיים לתוך הכניסה הראשית של אוניברסיטת תל אביב. הוא חולף על פני קניון רמת אביב, שמתחרה על התואר של הקניון הטוב ביותר בישראל. קצהו השני, הקרוב לים, הופך בימים אלה למתחם קולינרי שוקק. ואת הקטע הזה של הרחוב מכנים הליצנים אינשטיין בולווארד...

קבוצת דוד ויוסף פתחה במתחם הזה את בייקריה תל אביב -- בית מאפה ומסעדת שיפודים כשרים מבית היוצר של קבוצת דוד ויוסף. היות ובית המאפה הוא חלבי, ואילו מסעדת השיפודים היא בשרית – נאלצו היזמים, מטעמי כשרות, להפריד בין שני חלקי העסק באמצעות קיר זכוכית דקורטיבי.


צילום: שי הנסב

במאפייה החלבית ניתן למצוא החל מבורקסים, קרואסונים ולחמים, ועד למאפי טאבון ייחודיים, סלטים וכריכים. בשעות הבוקר מוגשת ארוחת בוקר לצד קפה איטלקי מעולה.


במסעדת הבשרים ניצב גריל פחמים ויש מגוון בשרים על שיפודים, סטייקים, שמכינים עליו. התפריט כולל מנות ראשונות מדליקות, יין טוב ובירה. יש לשיפודיה אשנב לרחוב אשר דרכו אפשר לרכוש פיתות מלאות בכל טוב עד השעות הקטנות של הלילה.

אנחנו ביקרנו במסעדת הבשרים ודגמנו את המבחר המוצע בה.

המנה הראשונה שהגיע לשולחן, בזמן שעיינו בתפריט הייתה צ'יפס מעניין בחיתוך מיוחד, עם רוטב איולי לבן פיקנטי בטעם שום. בימים אלה מתחרות השיפודיות ביניהן על הימנעות מצ'יפס תפוחי אדמה קפוא בסגנון מקדונלדס והכנת צ'יפס שנראים ביתיים יותר.


כל צילומי המנות: רפי סירקיס

מתוך התפריט הזמנו מבחר של מנות ראשונות. המנות מגיעות בצלחות קטנות: הגיעו חומוס עם טחינה וחומוסים רכים שלמים, גמבות ושיני שום צלויים ולא חריפים, סלט כרוב בסגנון קול סלאו, וסלט סלק עם כמון, שעדיין לא מופיע בתפריט. את המנות הראשונות ליוו רוטב עמבה ורוטב טחינה טעימה מאוד,


יחד עם המנות הראשונות הגיעו לשולחן פיתות חמות רכות וטעימות משלושה מיני קמח: רגיל, מלא וכוסמין וגם בקבוק בירה קורונה עם פלח לימון תקוע בצווארו.



את סלט הירקות שלהם הם מגישים בקערה עמוקה, והסלט חתוך קטן קטן.




מתוך המבחר של המנות העיקריות בחרנו את שני שיפודי הצמרת: שיפוד של שקדי עגל ושיפוד של כבד אווז. שקדי העגל היו עשויים היטב – פריכים מבחוץ ועסיסיים מבפנים. וקוביות כבד האווז מילאו היטב את התפקיד של המנה הטובה ביותר בארוחה. שני השפודים הגיעו על צלחת מאורכת שהיו בה עגבניות צלויות, תפוחי אדמה צלויים ועיגולי בצל צלויים.




מנה עיקרית שנייה שדגמנו הייתה צלעות טלה. הגיעו בצלחת שלוש צלעות עסיסיות ועשויות היטב. גם אליהן הצטרפו הירקות מהגריל.



מנה עיקרית נוספת שדגמנו נקראת "מיאמי ריבס". מנה זו הייתה הפחות מוצלחת. הבשר נחתך כל כך דק שהצלייה על הגריל הוציאה ממנו את כל העסיסיות. והסכינים הרגילים שנותנים לסועדים לא הצליחו להתמודד עם הבשר. עבור מנה כזו בהחלט מומלץ להגיש אותה עם סכיני סטייק טובים.



כשרות:

רבנות תל אביב


כתובת:

בייקריה TLV -

רחוב איינשטיין 12

צפון תל אביב,.

טלפון: 03-949-2111


שעות פתיחה :

המאפייה:

כל יום א'-ה' 07:00-24:00 ,

שישי- עד שעה לפני כניסת שבת,

המסעדה:

א'-ה' 11:30 - 02:00 , חמישי עד 04:00.

שישי- עד שעה לפני כניסת שבת,

מוצ"ש - שעה לאחר יציאת השבת.


אינסטגרם : https://www.instagram.com/bakeriatlv/

פייסבוק : https://www.facebook.com/bakeriatlv/

bottom of page