top of page
  • Rafi Sirkis

ארוחת ערב במסעדת אנג'י (NG) בנווה צדק

מסעדת אנג'י בנווה צדק ממוקמת בבניין יפה המשמר את האופי המיוחד של האזור שבו התחילה להיווצר העיר תל אביב. ככל שעוברות השנים האזור עולה ופורח. הן כאזור מגורים יוקרתי והן כמרכז אופנתי עם חנויות מיוחדות וכמובן עם מסעדות מושקעות. המסעדה שוכנת במבנה ציורי ונעים להיכנס אליה.

צילום: אתר המסעדה

המסעדה אנג'י הייתה בין המסעדות הראשונות שהתחילו לפעול בנווה צדק, וגם הייתה בין המסעדות הראשונות שהתמחתה בתפריט המבוסס על בשרים למיניהם. את הלוגו שלה עיצבה אחיינית של אחד המקימים, והם שומרים עליו עד היום.


ביקרנו בה ואהבנו אותה לפני שנים רבות. גם עכשיו נראה שהבשר הוא החלק המרכזי בתפריט וצוות המסעדה הידען מייחס לו חשיבות מרובה. במסעדת אנג'י נהוג ליישן את הבשר בטמפרטורות המתאימות ולאורך הזמן הנכון. במסעדה מקפידים גם להכין את הבשר לפי מידת העשייה שהלקוח מעדיף. המלצר לא מהסס להמליץ על מידת עשייה המתאימה לאותו נתח הבשר שהאורח מזמין . וזאת כדי שהנתח הזה יהיה עסיסי, טעים ובמיטבו.


להלן המנות שטעמנו וגם אהבנו בארוחה נינוחה, שבחלק מהזמן ישב איתנו הבעלים גיורא אשכנזי.


צילומי המנות : רפי סירקיס

גבעה ירוקה - שהייתה מורכבת מסלרי אמריקאי, פטרוזיליה, כוסברה, שמיר ואגוזי מלך. כולם קצוצים דק מאוד ומעליהם היה ויניגרט תפוז וצ'ילי. מנה קלה, מרעננת ומעוררת את התיאבון.



קרפצ'יו סלק - הייתה מנה ראשונה נוספת והייתה עשויה מפרוסות דקות של סלק נתונות בוויניגרט הדרים עם שמן כמהין ומקושטת בארוגולה ירוקה. מי שרוצה יכול לזרות על הסלק גם גבינת מנצ'גו, מגוררת.



כבד אווז אפוי היה מפתה מאוד כמנה ראשונה והגיע בתוך "פויקה" קטנה, חמה מאוד. לצד הכבד נאפה גם חלמון ביצה קטן. מקל של לחם צלוי ופריך הלך טוב עם כבד האווז.



פורטר האוס על העצם היה מנה עיקרית נדיבה. זו מנה לשני סועדים ומגיעה על מגש ברזל לוהט כדי לשמר את החום. הפורטר האוס הוא נתח בשר גדול היושב על שני צידי עצם צלע בצורת האות T .מחיר המנה הזו מחושב לפי 100 גרם של בשר שהוגש. השף צלה את הבשר לדרגת מדיום-רייר, מה שנתן לבשר הזדמנות להישאר במרכז עסיסי מאוד.


ליד הבשר הוגשו שלוש תוספות:


חצאי תפוחי אדמה צלויים, עם עשבי תיבול.



גרטן בטטה: ערמה של פרוסות דקות של בטטה אפויות בתנור ומתובלות בצ'יפוטלה. המנה הזו הייתה קצת חריפה מדי לטעמנו.



שעועית ירוקה, פריכה ומרעננת עם תרד, שום וזילוף לימון.

הירקות המלווים את הבשר חשובים מאוד הן מבחינת הטעם והצבע וגם חשובים מבחינה תזונתית כדי לאזן את הכמויות הנדיבות של הבשר.


במקום יין שתינו בירה קרה: סטלה ארטואה, מבלגיה ובירה גינס מאירלנד.



קינחנו את הארוחה הגדולה הזו במנת קינוח אחת אותה חלקנו. מנת הקינוח הייתה כנאפה, שלאחרונה תופסת תאוצה והופכת חלק מתפריט הקינוחים של מסעדות היוקרה. בכנאפה שהוגשה באנג'י הוסיפו, מעל איטריות הקדאיף הפריכות, גם מחית תפוחי עץ מקורמלים וציפו אותה בפיסתוקים ירוקים קצוצים.


כתובת:

רחוב אחד העם 6,

נוה צדק

תל אביב יפו


א’ – ה’ 18:00-1:00

שישי 16:00-1:00

שבת 12:00-1:00

073-778-8053

אתר

bottom of page