top of page
  • Rafi Sirkis

אירוע אגסים אמריקניים שנתי

מועצת האגסים האמריקאית היא גוף המרכז כ-1,600 מגדלי אגסים בצפון מערב ארה"ב במדינות וושינגטון ואורגון. בארץ משווקים שלושה זנים פופולאריים במיוחד של אגסים אמריקאים: בוסק, אגס בצבע חלודה, השומר על צורתו גם במהלך בישול בטמפ' גבוהות ולכן מתאים לצלייה או אפייה. ואגסי האנג'ו הירוק והאדום, אגסים עזי טעם, עסיסיות ומתיקות.

ישראל היא צרכנית גדולה של אגסים אמריקניים. לדברי יובל בר-נר , איש האגסים, המייצג מזה שנים רבות את מועצת מגדלי האגסים האמריקאית בישראל ישראל נמצאת במקום השלישי של ייצוא האגסים מארה"ב, מיד אחרי קנדה ומקסיקו.


צילום: נדיה היבא
השף חגי לרנר ואיש האגסים יובל בן נר

צילום נדיה היבא


האירוע השנה התקיים בבית הספר לקולינאריה "דנון" בנמל תל אביב. הוא כלל הרצאה מקצועית של ענבל אמיר, דיאטנית קלינית, על התכונות הטובות של האגסים וארוחת טעימות של מגוון מנות אגסים שהכינו יובל בר-נר והשף חגי לרנר.


בהרצאה המקצועית דיברה ענבל על כ-100 זנים של אגסים שגדלים ברחבי העולם. האגסים לא מבשילים על העץ וזקוקים לתקופת הבשלה בטמפרטורת החדר של כשבוע עד 10 ימים. לכן יש לאגסים חיי מדף ארוכים כאשר הם מאוחסנים בקירור, וחיי מדף קצרים כשהם בשלים.


אחד היתרונות הבולטים של האגס הוא שניתן לאכול אותו כמעט בכל צורה ושהוא משתלב ומשדרג מגוון רחב של מזונות: האגס נאכל בצורתו הטבעית, כליפתן, מיץ, פרי מיובש, משקאות אלכוהוליים, תבשילים, ריבות, עוגות, סלטים, בשר, עוף ודגים. האגס משדרג דייסות קוואקר, גבינות, ואפילו שוקולד....ומשתלב טוב עם תבלינים כמו קינמון ועם יין אדום.


אגסים הם דלי קלוריות, באופן יחסי למנה: אגס בינוני מכיל בממוצע כ-108 קלוריות. הוא עשיר בסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרליים, ואין בו שומן. באגס בינוני יש כ-24% מהצריכה היומית המומלצת של סיבים תזונתיים, כ -13% מהצריכה היומית המומלצת של ויטמין C , 8% מהצריכה המומלצת של ויטמין K, 5% מהצריכה המומלצת של מגנזיום ואשלגן וכ-16% מהצריכה היומית המומלצת של נחושת.


המאכלים שהוכנו על ידי יובל בר-נר והשף חגי לרנר והוגשו לטעימה היו:



צילומי המנות: רפי סירקיס

מרק שורשים וכרישה עם צ'יפס אגסים, כאשר במרק הוחלפו תפוחי האדמה באגסים.


דג בטמפורה

אגסים ודג פריך עם אטריות זכוכית במעטפות חסה.


בורקס פתוח

בורקס פתוח של אגסים, תרד וגבינת פטה.


גולאש בשר ואגסים

גולאש בשר עם אגסים ואורז.


גלידת אגסים

קינוח גלידת אגסים עם עוגיית בצק עלים


את המתכונים עבורם, ועוד רבים אחרים תוכלו למצוא באתר הבית: www.usapears.co.il

bottom of page