top of page
  • Rafi Sirkis

ספר חדש מאת אביטל ענבר: "רעבים בטוקיו"

עודכן: 22 ביוני 2019

המשבר בעולם ההוצאה לאור פגע במיוחד במכירות של ספרי בישול וספרי מסעות. הספר החדש של אביטל ענבר "רעבים בטוקיו" שייך לשתי הקטגוריות הללו גם יחד. בימים עברו היה הספר הזה זוכה להדפסה צבעונית ולכריכה קשה, אבל במצב הנוכחי האכסנייה שהוא נמצא בה היא מנדלי, הספרייה של ספרים אלקטרוניים.


ציור ועיצוב העטיפה: אינגריד וימן גלברד

ואולי, בהפוך על הפוך, מי שיקנה את הספר האלקטרוני הזה יוכל לקחת אותו בנסיעה הבאה לטוקיו, בלי להוסיף משקל למזוודה, והוא יביא לו תועלת רבה.


אנחנו ביקרנו בטוקיו עשרות פעמים, תמיד בקשר לעסקים, חוץ מהפעם הראשונה בשנת 1971, שהיינו שם עם ילדינו הקטנים, שזה היה ביקור דיפלומטי עם הרבה הדרכה. בנסיעות העסקים, עקב לחץ הזמן, רוב ארוחות הבוקר היו במלון, וברוב ארוחות הערב היינו אורחים של המארחים שלנו. הם שמחו מאוד שביקשנו להימנע ממסעדות אירופאיות, וביקשנו מהם לבחור רק מסעדות יפניות. היות והחברות שעבדנו איתן שילמו על הארוחות האלה – המארחים בחרו תמיד מסעדות יקרות, כדי ליהנות גם כן. את הארוחות הבודדות שאכלנו לבד אכלנו בדוכני ראמן עם גיוזה או יקיטורי ברחוב, או בפוד קורטס במרתפי בתי הכלבו הגדולים.


כל צילומי המנות: אביטל ענבר

הספר "רעבים בטוקיו" הוא באמת פתרון מצוין לכל סוגי הנוסעים ליפן, וכל אחד יוכל לבחור מתוכו את מה שמתאים לו.


הטקסט שעל גב הספר מתאר אותו היטב:

רעבים בטוקיו? לא עוד! אחרי שהקדיש לצרפת ולנפלאותיה עשרות שנים, הסתקרן אביטל ענבר לחוות עולם חדש. "רעבים בטוקיו" הוא הפרי הראשון של התשוקה החדשה. במסעותיו לטוקיו גילה שהגסטרונומיה היפאנית היא הטובה והמגוונת ביותר בעולם. הוא אכל ונהנה בחמישים מסעדות, משיאי הצמרת, עם שניים ושלושה כוכבי מישלן, ועד למרקיות העממיות.


מנפלאות הניהון ריורי ומפסגות הסושי ב-40,000 ין (כ-1,300 ₪) לסועד, ועד לאוקונומיאקי, מונז'איאקי, טונקאצו וראמן ב-1,000-2,000 ין לאדם, בלי לפסוח על דוכני שוק הדגים צוקיג׳י. הוא מספר היכן, מה ואיך לאכול, וכמה זה יעלה לכם. הוא מתאר טוקיו יקרה מאוד, ומציג גם טוקיו בזיל הזול. אל תיסעו בלעדיו.



הספר מכיל 40 פרקים מושקעים, המתארים את הסצנה הקולינארית בטוקיו כמעט מכל זוית אפשרית. היות והספר נכתב בעקבות שני ביקורים, יסודיים ככל שהיו, נעזר אביטל ענבר במומחים מקומיים שעזרו לו לראות את התמונה הגדולה. הוא לא נשאר חייב, ומודה לכולם בפתיח של הספר:


קופסת בנטו

"יונתן צאירי שישיקורה, ששדרג את המידע המצוי בספר, ניסח את המונחון, תרגם תפריטים, בדק ותיקן פרקים, קרא את כתב-היד והעיר הערות חשובות, השלים משימות שלא הספקתי והיה לשותף בספר. לא בכדי נזכר שמו עשרות פעמים.

בועז צאירי, שתרם רבות ובחפץ-לב לספר והעשיר אותו.

איריס ז'ורלט, שהכניסה אותי בסוד המטבחים היפאניים, קראה את טיוטת הספר והעירה הערות שחסכו ממני מבוכה.

נתי ואריאל מיוחס, שלימדו אותי על המטבח היפאני במיטבו, ליוו אותי בארבעת ימי הראשונים בטוקיו, ואפשרו לי בהמשך להתמצא בה בנקל. "

ועוד רבים אחרים.



התוצאה היא ספר מצויין, שגם אנחנו נקח אותו איתנו, בנסיעתנו הבאה לטוקיו, ואנחנו ממליצים לעשות כמונו!


אביטל ענבר הוא סופר, מתרגם ספרות ועיתונאי, בעבר המו"ל הישראלי של מדריכי המסעדות גומיו. מ-1997 ועד 2017 פרסם שמונה ספרים על צרפת ותענוגותיה, בהם שני ספרים על פרובאנס בהפרש של שבע-עשרה שנה. בספריו ובכתבותיו חשף את סודותיהם של אזורי צרפת השונים – בהם בורגוניה, פריגור-דורדוניה, חבל הבאסקים, שאמפאניה, פרובאנס, נורמנדי, פאריס, הרמה המרכזית וחבל סוון, חבל היין של בורדו – ושלח את קוראיו אל מיטב המסעדות והיקבים, אל שכיות החמדה של התרבות הצרפתית ואל הטבע המלבב.


לרכישת הספר באתר מנדלי הקליקו על:

bottom of page