top of page
  • Rafi Sirkis

שקית שחורה של מסטיק בזוקה

מסטיק בזוקה הוא מוצר ותיק ביותר, גם במולדתו ארצות הברית, שם נולד בשנות הארבעים של המאה הקודמת. הוא הגיע ארצה בשנת 1958 ונמכר עד היום על ידי עלית, מקבוצת שטראוס. אחד המאפיינים של המסטיק הזה היה תמיד פתק נייר מקופל, הכלול באריזה עם הכותרת "בזוקה ג'ו וחבורתו" במהלך השנים השתנה התוכן והמבנה של הפתק, אבל הגיבורים בזוקה ג'ו ומוטי נשארו באותו גיל והמשיכו לנהל ביניהם דו שיח של "חוכמות" מצחיקות פחות או יותר.


על פתק הנייר המקופל הוקדשה פינה ל"עתידות". ה"עתידות" השתנו עם השנים אבל גם חזרו על עצמן שוב ושוב. לפני כ-40 שנה הופיעה לראשונה הנבואה "עד גיל 21 נגיע לירח" שהפכה למעין סמל של מסטיק בזוקה, וחזרו עליה אינספור פעמים, בגירסאות מעט שונות זו מזו.


לקראת יום העצמאות ולכבוד החללית הישראלית הראשונה שטסה לירח, בזוקה, "עשה לה כבוד". עלית מקבוצת שטראוס, הנפיקה לרגל האירוע מהדורה מיוחדת ומוגבלת, באריזה שתהיה לראשונה בצבע שחור (40 אלף יחידות בלבד) להבדיל מצבעי המותג המזוהים כל כך עם בזוקה, שהם אדום-כחול-לבן – צבעי הדגל האמריקאי.

על האריזה השחורה מופיע מוטי ומודיע כי "עד גיל 21 נגיע לירח". בזוקה ג'ו ניצב מולו, עם הרטייה על עין ימין, כמו באמריקה, ולא על עין שמאל כמו בפתקים בעברית. אל המשתתפים הוותיקים האלה מצטרף על האריזה הלוגו של SpaceIL , כהצדעה לחללית הישראלית "בראשית" שהגיעה לא מזמן לירח...


בעזרת צוות נסיינים צעירים בדקנו אם פתקי הנייר של המסטיקים בשקית השחורה חודשו גם הם – והתברר שלא. החדשות הטובות הם שיש למסטיק את אותו הטעם הוותיק והטוב, ושהוא ממשיך לייצר בלונים נפלאים...

bottom of page