top of page
  • Rafi Sirkis

יין לבן ויין אדום לפסח של יקבי ירושלים

עודכן: 8 באפר׳ 2019

לכבוד חג הפסח 2019 קיבלנו מיקב יינות ירושלים יין לבן ויין אדום לטעימה:


היין הלבן

היין הלבן היבש הוא מסדרת 4990, שהיא שנת הולדתו של הרמב"ן בספרד לפי הלוח העברי או שנת 1230 לפי הלוח הלועזי. על התווית הקידמית של הבקבוק מאוזכרת עלייתו לירושלים (ללא תאריך) שהתרחשה 37 שנים מאוחר יותר, דהיינו בשנת 5027 בלוח העברי או 1267 לפי הלוח הלועזי.


בתווית האחורית אנחנו למדים שלדעת אנשי היקב זו הייתה השנה בה חודש ייצור היין היהודי בארץ ישראל.

היין הלבן מורכב משלושה זנים: גוורצטרמינר, שרדונה וסוביניון בלאן, שנבצרו לפנות בוקר בכרמי הר ברכה, ברום של 850 מ' מעל פני הים. היין מתאפיין בצבע קש חיוור וניחוחות טריים של אפרסק, מלון ואשכולית. היין ממלא את החיך בטעמי פירות טריים וניחן בחומציות עדינה וסיומת אלגנטית ומתמשכת.

טמפ' מומלצת להגשה: 6-10 מעלות צלזיוס

כהל בנפח: 11.5%

מחיר מומלץ לצרכן: 75₪

היין האדום

היין האדום הוא מסדרת גרשטיין "ספישל אדישן" שיש לה תוויות צבעוניות מצוירות של פרחים. היין הוא תערובת של 50/50 פטי סירה מהרי הגליל ופטי ורדו מכרמי שילה, מבציר 2017.

צבעו של היין אדום כהה וארגמני, והוא בעל ארומות מרוכזות של פירות טרופיים ועץ אלון מעודן. היין התיישן 8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.


טמפ' מומלצת להגשה: 16-18⁰ מעלות צלזיוס

כהל בנפח: 12.5%

מחיר מומלץ לצרכן: 65 ₪


אודות יקב ירושלים

יקב ירושלים הינו היקב היחיד הפועל בירושלים, בהובלת היינן בעל השם הבינלאומי סם סורוקה, הפך לאחד היקבים הגדולים בארץ, המייצר יינות איכות במחיר הוגן לצרכן.

מרכז הטעימות החדש של יקב ירושלים נפתח בטחנת הרוח מונטפיורי, בשכונת משכנות שאננים ומשלב בין ההיסטוריה של העיר ליינותיה, תוך שהוא מספר את סיפור המקום ומשמר את המורשת.

למידע נוסף אפשר להתקשר עם היקב בטלפון 1-700-554-554

או להיכנס לאתר בכתובת: www.JerusalemWineries.co.il

bottom of page