top of page
  • Rafi Sirkis

רובי – טעם חדש בטבלאות השוקולד של עלית

שטראוס משיקה טבלת שוקולד ספלנדיד מפולי קקאו ורודים בשלושה טעמים:

· ספלנדיד רובי חלק

· ספלנדיד רובי עם שברי אגוזי לוז

· ספלנדיד רובי עם שברי פולי קקאו מקורמלים



אילוסטרציה: יח"צ

אחרי שוקולד החלב, המריר, הלבן והבלונדי פותח גם שוקולד ורוד הקרוי על שם הפולים מהם הוא מיוצר - "רובי".


השוקולד הוורוד נולד ב- 2017 בתהליך פיתוח של ענקית פולי הקקאו "בארי קליבו", אשר לדבריהם לקח 10 שנים. השוקולד מופק מפולי קקאו מזן רובי הגדלים באקוודור, חוף השנהב וברזיל. בתהליך הייצור הסודי, עליו רשמה החברה פטנט, הצליחו לשמר את צבעם של הפולים. מלבד צבעו יוצא הדופן, לשוקולד טעם שונה, והוא חמצמץ ופירותי.


טכנולוגית השוקולד של מפעל הממתקים של שטראוס, הדר חכון, מסבירה: "על מנת ליצור את הטעם והצבע הייחודיים מגדלים את פולי הקקאו בתנאים מיוחדים ונבחרים בקפידה פולים מסוימים. כמו כן, קיים שוני בשלבי העיבוד השונים של הפיכת חומר הגלם לשוקולד נוזלי, ביחס לשוקולדים הקיימים והמוכרים. אנו מעריכים כי אורכו של תהליך הפרמנטציה (תסיסת הפולים) מתקצר על מנת לשמר את טעמו וצבעו של הפול. הודות לתהליך הפיתוח והמתכון הייחודים מתקבל שוקולד בעל גוון ורוד במרקם קטיפתי, שנמס בפה ומשאיר אחריו טעם וארומה פירותיים".


שירי בירמן כהן, מנהלת השיווק של חטיבת הממתקים אמרה: "כמובילי קטגורית השוקולד בישראל עם נתח שוק של כ- 55% אנחנו רואים בחדשנות מילת מפתח בשמירת אטרקטיביות המותג. כדי שמוצר בן 86 שנים ימשיך להיות רלוונטי הוא חייב להתחבר לטרנדים המובילים בעולם ולתת מענה לשוק המשתנה, שוק של צרכנים סקרנים ומבינים, המחפשים מוצרים עם ערך מוסף. עלית שמחה להיות הראשונה להנגיש במגוון נקודות מכירה מוצר מקורי, חדשני וטעים".


מחירן גבוה של טבלאות הרובי, ביחס לשאר סדרת ספלנדיד, הוא בשל המחיר הגבוה שדורשת חברת בארי קליבו, הספקית היחידה, לשוקולד הנוזלי הוורוד. המוצר מיוצר במפעל השוקולד הגדול ביותר בבלגיה, KIM's.


בשנים האחרונות עלה הביקוש לשוקולד פרימיום, איכותי יותר. קטגורית הפרימיום הסתכמה ב- 100 מיליון ₪ בשנת 2018, נתונים המצביעים על גידול של 24% בשנתיים האחרונות. מותג ספלנדיד מוביל את הקטגוריה עם כ- 40% נתח שוק. (סטורנקסט דצמ' 2018).


כשרות:

היות והמוצר מיוצר בחו"ל הוא חלבי לאוכלי חלב נוכרי.


מארז:

ספלנדיד רובי נמכר בטבלאות במשקל 90 גר'

bottom of page