top of page
  • Rafi Sirkis

פריקי ישראלי עם הסימון הירוק של "תבואות"

"תבואות" מציעה ליהנות מ"חיטת פריקי" ישראלית, איכותית וטבעית עם הסימון הירוק. הפריקי עשויה מ-100% חיטה שנקצרה ירוקה, טרם הבשלתה, ונקלתה, כדי לשמר אותה. והיא מתאימה להכנת מגוון מאכלים ובהם סלטים, מרקים, קדירות ותוספות. ויש גם הוראות הכנה בסיסיות של הפריקי.


צילום: אייל גרניט

בשנים האחרונות העולם גילה את חיטת הפריקי המזרח תיכונית. מאחר והיא נקצרת טרם הבשלתה, היא מכילה יותר חלבונים, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים ממרבית הדגנים. בנוסף, הערך הגליקמי שלה נמוך והיא מכילה ערכים נמוכים של גלוטן.

לפריקי או פריקה, המוכרת אלפי שנים, שמות רבים: בתנ"ך למשל היא נקראית כרמל, קלוי או קלי: ... "ואם תקריב מנחת ביכורים לה' אביב קלוי באש גֶרֶש כרמל תקריב את מנחת ביכוריך ... ", ויקרא, ב' 14; כג' 14; מלכים ב', ד', 42 .

לדעת פרשנים השם כרמל מתייחס לפריקי, השם גֶרֶש כרמל מתייחס לפריקה גרוסה (גרש= גרס) והשם קלי, ככל הנראה מתייחס לכל גרעיני התבואה הקלויים.

הפריקי שימשה כמזון לבני האדם לפני קציר החיטה הבשלה. היא נקצרת בחודשי האביב, כחודש וחצי לפני קציר החיטה שהבשילה. בהכנת הפריקי הייתה גם משום מעין ערובה לכך שיהיה מה לאכול אם חלילה יישרף השדה.

גרגרי החיטה הירוקים רכים ואכילים כמו שהם, אולם הרכות - שנובעת בין השאר מתכולת המים הגבוהה שבהם - גם גורמת להם להירקב מהר. הפיתרון, בעולם העתיק, היה ייבוש הגרגרים בשמש. אולם מאחר ולפעמים הגרגרים נרקבו עוד לפני שהצליחו להתייבש בשמש – קלו אותם בחום של אש. את הגרגרים היבשים והקלויים ניתן היה לשמור לאורך זמן. התהליך גם העניק לחיטה הירוקה את הטעם המעושן המאפיין אותה.

חברת "תבואות" מתמחה במוצרי מזון אורגניים וטבעיים.

כשרות: פרווה, בהשגחת הרבנות הראשית לישראל, ובעלזץ - הבד"צ מחזיקי הדת בא"י

מחיר:

לאריזה במשקל 500 גרם: 14.90 ש"ח.

אפשר להשיג:

ברשתות השיווק, בתי הטבע ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ.

לפרטים נוספים:

"תבואות" מציעה הוראות הכנה בסיסיות של פריקי

מצרכים:

1 כוס פריקי של תבואות

2 כפות שמן זית

1 כף שמן צמחי (קנולה/חמניות)

2 כוסות מים

1 כפית גדושה פפריקה מעושנת

1/2 כפית שום גבישי

1+1/3 כפיות מלח

1/3 כפית פלפל שחור

אופן ההכנה:

¨ להכניס את הפריקי לקערה עם מים, לערבב מעט עם היד ולשפוך את כל מה שצף. לחזור על הפעולה 3 פעמים. לשטוף ולסנן. להעביר את הפריקי לקערה עם מים נקיים ולהשרות במים כ-20 דקות

¨ לחמם את שני השמנים בסיר מתאים. להוסיף את הפריקי ולטגן אותו 1- 2 דקות. להוסיף את המים והתבלינים. לערבב ולהביא לרתיחה

¨ לכסות ולבשל על אש נמוכה 25 דקות. לכבות ולהשאיר את הסיר מכוסה עוד 10 דקות. להסיר את המכסה ולאוורר את הגרגרים. לצנן.


צילום: יח"צ

bottom of page