top of page
  • Rafi Sirkis

סדרת Lyrica במהדורה מוגבלת של יקב היוצר

עודכן: 9 בספט׳ 2018

הסדרה ליריקה נושאת תוויות שנוצרו בפרויקט מיוחד עבור יקב היוצר על ידי ארבעה אמנים צעירים ומבטיחים. 500 בקבוקים בלבד יוצרו עבור כל תוויות וניתן לרכוש אתם לזמן מוגבל באתר: https://www.store.hayotzerwine.co.il

באתר אפשר גם לראות 4 סרטונים שתיעדו את האמנים צעירים כאשר הם יצרו את האמנות המופיעה על התוויות. הם התבקשו לבטא, באמצעות יצירתם, מהי חירות 2018 בעיניהם וכל זאת תחת ההשראה של היוצר. בהמשך פותחו היצירות לתוויות שהולבשו על סדרת הליריקה, הסדרה הים תיכונית של יקב היוצר, בכמות מוגבלת ל – 2000 בקבוקים יוקרתיים אשר מוספרו בין 1-500 לכל יצירה.



צילומים: יח"צ


יינות הסדרה נוצרו ממבחר זני ענבים שמוצאם באגן הים התיכון, הנפוצים בעיקר בדרום צרפת, איטליה, פורטוגל וספרד, המתאימים לאקלים בישראל. הענבים מגיעים מכרמים באזור הכרמל וסביבת הר תבור שבגליל העליון. דגש רב הושם על גידול אופטימלי בכרם, שיאפשר לענבים להגיע לבשלות מלאה תוך שמירה על פירותיות רעננה ככל האפשר.

היין התיישן בחביות עץ אלון למשך 24 חודשים.

המסע בעקבות יין היוצר החל במוחו ובליבו של אמן היין פיליפ ליכטנשטיין, יחד עם משפחה המייצרת יין מזה דורות. כך נוצרת שרשרת קסומה המחברת שמונה דורות של מומחיות ביין, חלום של יינן צרפתי ואשכולות ענבים מכרמים שטופי שמש ישראלים – למפגש מעורר השראה.


להלן פרטים על הסדרה:


ליריקה מורבד 2012

יין עדין אך מלא וחזק עם גוף מלא, צבעו אדום ועמוק, בעל ארומות פרחים ופירות יער אדומים. הזן הצרפתי הוותיק מורבד נטוע בכרם בוטיק בעין דור בגליל. זן ענבים זה מפונק ומחייב תשומת לב מיוחדת וקפדנות להשגת יינות איכותיים, אומרים עליו שהוא הפינו נואר של הדרום.

מכיל 13.1% כהל.


ליריקה ג'ובניל 2013

יין קטיפתי עם חספוס עדין, המשקף את תכונותיהם של שני הזנים המרכבים אותו הגרנאש הצרפתי החלק ועגול והארגמן הזן הצברי היחיד. ליין צבע ארגמני עמוק, גוף רך וארומה עשירה בטעמים וניחוחות ייחודים.

מכיל 14.1% כהל.


GSMליריקה

מופק משלוש חלקות בכרם בוטיק בעין דור: העליונה נטועה גרנאש, האמצעית במורבד והתחתונה בסירה.

זהו שילוב הזנים הנפוץ בעמק הרון שבצרפת. השילוב המופלא בין הרכות של הגרנאש, לעושר של הסירה ולארומות הפרחוניות של המורבד. יוצר יין בעל טביעת אצבע ייחודית, גוף עגול, עדין עם מרקם קטיפתי וארומות תות שדה ופטל.

מכיל 13.5% כהל.


ליריקה ארגמן 2012

יין קטיפתי עם חספוס עדין, עשוי משילוב יוצא דופן בין הקרניאן הצרפתי והסוזאו הפורטוגלי.

ליין צבע ארגמני עמוק, גוף רך וארומה עשירה בטעמים וניחוחות ייחודים.

מכיל 13.1% כהל.


על יקב היוצר

זהו יקב משפחתי ותיק מהגדולים בישראל שנוצר משיתוף פעולה בין משפחת שור, משפחת הייננים הוותיקה בארץ, המייצרת יין החל משנת 1847, לבין פיליפ ליכטנשטיין, יינן צרפתי בעל שם עולמי שעלה לישראל עם החלום לייצר כאן יין איכותי. היקב מייצר כיום למעלה מ- 4 מיליון בקבוקים בשנה המשווקים ברשתות השיווק השונות ובחנויות היין. בשנים האחרונות נטעה יקב כרמים בכל אזורי היין המובחרים בארץ החל מהגליל העליון בצפון ועד רמת הנגב בדרום מתוך הבנה כי בכל חלקה מתקיימים תנאי גידול עם מאפייני פרי שונים, המתאימים לסוגי יין מגוונים.

כל כרמי היקב עומדים תחת פיקוח קפדני של צוות היקב בכדי לוודא תנאי גידול מיטביים לכל גפן וגפן.

יינות היוצר מופצים ונמכרים ברחבי העולם ומהווים עדות וחותם איכות לתעשיית היין הישראלית. טעמו הנגיש של היין ומגוון הזנים קולעים לטווח רחב של קהלים ואוהבי יין מכל העולם משבחים אותו.

אראל ברקאי, מנכ"ל היקב אמר: "סדרת ליריקה האיכותית החלה בליבו של אמן היין פיליפ ליכטנשטיין אשר מוביל אותנו מזה 10שנים ביקב. מבחינתנו, הנגיעה של היין בכלל ושל "יין היוצר" בפרט לאומנות היא טבעית, אנו רואים בסדרה זו כיצירת אומנות לכל דבר ושמחים להשיקה."


כשרות: לכל היינות בד"צ העדה החרדית.


מחירים:

לבקבוק יחיד: 350 ₪.

למארז שני בקבוקים: 399 ₪ בלבד לכבוד חגי תשרי.

ניתן להשיג:

בטלפון: 1-700-70-1847

bottom of page