top of page
  • Rafi Sirkis

יין שרדונה וינטג' 2021 של יקבי ירושלים



יין שרדונה וינטג' 2021 של יקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית זכה בציון 90 ומדליית כסף בתחרות היינות הבינלאומית היוקרתית TERRAVINO.


תחרות TERRAVINO, נערכת בישראל מדי שנה ומתקיימת בפיקוח הארגון הבינלאומי של הגפן והיין (OIV) ובהשתתפות שופטים מומחי יין מכל העולם. התחרות נחשבת לאירוע היין הבינלאומי החשוב בישראל ומאפשרת חשיפה שיווקית ותדמיתית ליין הישראלי ברחבי העולם.


בין שלל היינות המשובחים שלקחו חלק בתחרות, יין שרדונה וינטג' 2021 קיבל 90 נקודות וזכה במדליית כסף.


מנכ״ל היקב, ליאור לקסר אמר: ״זה היין שהייתי רוצה לשתות בסוף יום עבודה. חד, מינרלי ומורכב עם המון אנרגיה וכיף ובמחיר הוגן.״


מאפייני היין :

שרדונה וינטג' 2021 הוא יין לבן יבש, שהופק מענבי שרדונה שגדלו בכרמים בהרי ירושלים ובמורדות הכרמל.

הבציר :

עונת הגידול של ענבי יין זה התאפיינה בחורף עם מיעוט מנות קור וכמויות גשם בהתאם לממוצע הרב שנתי. האביב התאפיין בשני גלי חום במאי וביולי, הבציר החל מוקדם כבר בסוף חודש יולי והתאפיין בירידת יבול ממוצעת של כ – 30%.


ההבשלות הפיזיולוגית והפנולית התקדמו באופן רציף ואחיד ואפשרו בציר מוקדם של הענבים עם טעמים וארומות אופייניים ורמות חומצה תקינות.


תהליך הייצור:

לאחר סחיטה עדינה, תסס מקצת מהתירוש עם עץ אלון והמשיך והתיישן במשך שלושה חודשים על משקעיו (Sur Lies) ומקצתו תסס בטמפרטורה נמוכה במכלי נירוסטה.


תאור היין:

היין הוא בעל גוף בינוני ומתאפיין בארומות של תפוח עץ ירוק, אפרסק ושקדים קלויים. הסיומת ארוכה ומאוזנת


נתוני היין :

אלכוהול – 11.5%

PH – 3.35

TA – 5.2 (g/l)

RS –יבש

התאמה לאוכל :

היין ילווה היטב מנות כגון : פסטה ברוטב פסטו, דגים צלויים בגריל ואספרגוס קלוי.



על יקב ירושלים

ליאור לקסר, היינן של יקבי ירושלים צילומים: יח"צ

יקב ירושלים הינו גלגול של 'יקב שמשון', יקב שהוקם על ידי משפחת מנדלסון בתחילת המאה הקודמת בעיר העתיקה בירושלים. החל משנת 1951 פעל היקב בשכונת 'בית ישראל' בעיר ומאז שנת 1976 הוא פועל במקומו הנוכחי באזור התעשייה עטרות.

בשנת 2006 הוקם יקב ירושלים אגודה חקלאית שיתופית כשמשפחת גואטה רכשה את היקב.

בשנים האחרונות עבר היקב תנופת ההתחדשות – הושקעו בו משאבים רבים והיקב כיום הינו מפעל מודרני ומתקדם המייצר יינות מובחרים ומגוונים. כושר הייצור של היקב הוא 3 מיליון בקבוקים בשנה.

יינות יקבי ירושלים משווקים בארץ ובעולם וזכו להכרה ולפרסים בתחרויות יין שונות.


מרכז המבקרים:

מרכז המבקרים של היקב, ממוקם בטחנת הרוח ההיסטורית של מונטפיורי, במשכנות שאננים. הטחנה פתוחה לציבור הרחב ואפשר לבקר וליהנות מהיין אל מול הנוף עוצר הנשימה של משכנות שאננים הציורית וחומות העיר העתיקה.


כשרות:

רבנות מהדרין ירושלים, בד"צ בית יוסף, בד"צ מנצ'סטר, OU, ועד רבני חב"ד.


bottom of page