top of page
  • Rafi Sirkis

חמאת שקד ישראלי מכפר תבור


צילום: גיא זיידל

במיוחד לט"ו בשבט, משיק "בית השקד" מכפר תבור חמאת שקד ישראלי המיוצרת בארץ, ומכילה אך ורק שקדים שגדלו כאן. השקדים נטחנים יחד עם קליפתם וזה מה שמעניק למוצר טעם מודגש יותר, וצבע ענברי עמום.


החמאה, במרקם רך מאוד ובטעם של שקד אמיתי, מתאימה למריחה, למילוי ואפייה, ויכולה לשמש כבסיס מצוין לרטבים לסלט, לשייקים ועוד. אפשר להשתמש בה כרוטב על ערימת פנקייק'ס, כתוספת למוזלי, או עם כפית, ישירות מהצנצנת.


חמאת שקד ישראלי עשירה בערכים תזונתיים ובהם: 26 גרם חלבון, 408 מ"ג סידן, 12.5 גרם סיבים תזונתיים, 14.3 גרם פחמימה ו-3.9 מ"ג ברזל (הערכים הם ל-100 גרם מוצר).


השקד הוא אחד מעצי הפרי שארץ ישראל התברכה בהם, ואת פריו נהוג לשלב בברכות לט"ו בשבט ובמנהג אכילת פירות ארץ ישראל.


החמאה מיוצרת בתהליך שנעשה בטמפרטורה מבוקרת של 32 מעלות – כך שסגולותיו וערכיו הבריאותיים של השקד נשמרים באופן אופטימאלי.


על בית השקד


בית השקד בכפר תבור נמצא במקום בו הוקם מוזיאון המרציפן בשנת 1998 . הוא נמצא למרגלות התבור, סמוך למרכז המבקרים של יקב תבור וליד מסעדת בציר 66 המומלצת.


במתחם מוצעת חוויה גלילית כפרית טעימה ומשובחת, תוצרת רבה ומגוונת וכן פעילות יצירה משפחתית בלתי נשכחת. אפשר למצוא כאן מגוון של תוצרת מקומית , במחירים נמוכים מיוחד, שקדים ואגוזים, קמחים וקטניות, שמנים, קקאו ומעוד מוצרי טבע ייחודיים.


לאור הביקוש הוקמה חנות אינטרנטית, ממנה ניתן להזמין עד הבית את כל הטוב הזה בלחיצת כפתור. אנחנו גאים על ההזדמנות להעניק ללקוחותינו הנאמנים מדי חודש טעימה מהשפע הגלילי הטוב.



זמני פעילות:

ימים א' עד ו' 09:00 עד 17:00 (שישי עד 16:00)


כשרות:

פרווה, בהשגחת בדץ חוג חתם סופר והרבנות האזורית שומרון.


מחיר לצרכן:

לצנצנת המכילה 300 גרם: כ- 34.90 ₪


אפשר להשיג ב:

ניצת הדובדבן, סטופ מרקט, טיב טעם, בבתי טבע מובחרים

bottom of page