top of page
  • Rafi Sirkis

דג הברמונדי מגיע למרכולים בישראל!

דג הברמונדי, המכונה "הלוקוס האוסטרלי", גדל במים הטרופיים הצפוניים של יבשת אוסטרליה ודרום מזרח אסיה. הקיבוצים מעגן מיכאל וניר דוד מגדלים אותו בשיטת גידול הכוללת סגירת מעגל ביולוגי מלא, החל מתהליך הרבייה והאימון ועד הרגולציה והפיתוח. תהליך הפיתוח כולל בין היתר שליטה בפרמטרים של בריאת הציבור, וטרינריה, כשרות, שימוש במזון איכותי אשר נקי ממתכות כבדות, טריות מקסימאלית ואריזה בפיקוח מלא.


דג הברמונדי הוא בעל ערך תזונתי ובריאותי גבוה במיוחד, הוא עתיר חלבון בעל ערך ביולוגי גבוה , עשיר בחומצות אמינו ומהווה מקור מצוין לחומצות שומן מסוג אומגה 3. כ-20% מחומצות השומן בגופו של הברמונדי מקורם בחומצת שומן מסוג אומגה 3 שחיונית לגוף האדם. לחומצות השומן תפקיד חשוב בתפקוד המוח, צמיחה והתפתחות, החל מהשלב העוברי ועד לגיל השלישי. תרומתן של חומצות השומן טובות למניעת מחלות לב, סרטן, דלקת פרקים ושיפור תפקוד המוח, המטיב בבעיות קשב וריכוז היא ברורה.

באוסטרליה ממליצים לתושבים לאכול בכל שבוע מנה אחת לפחות של דג ברמונדי על מנת לקבל את כל כמות האומגה 3 הדרושה לגוף. האוסטרלים מדווחים שמנת פילה דג הברמונדי מכילה רק 140 קלוריות, מהם 13% שומן בלבד. לדג הברמונדי טעם עדין ולא דומיננטי, יש בו מעט עצמות שקלות לשליפה ולכן הוא ידידותי הן למבוגרים והן לילדים.

דגמנו את הפילה של דג הברמונדי, שיש לו בשר לבן, עסיסי ובעל טעם עדין, לגמרי בלי עצמות קטנות. מצאנו שכדאי להזליף עליו מיץ לימון טרי, ולתת למיץ לפעול לפחות 10 דקות. תיבול נוסף במלח ופלפל וטיגון במחבת יצרו מנה משובחת. השארנו חלק מהפילטים במיץ הלימון למשך הלילה במקרר, ואז התוצאה, לאחר טיגון, הייתה אפילו טובה יותר.

להשיג: ברשת שופרסל, יינות ביתן ובחנויות הדגים המתמחות.

מחיר לק"ג': החל מ-50 ₪ לקילו.

bottom of page