top of page
  • Rafi Sirkis

אורז אירופי מיוון – European Rice – מגיע עכשיו לישראל

עודכן: 31 במרץ 2023

בחודשים האחרונים, האיחוד האירופי מקדם תוכנית על אשר מטרתה לשווק אורז בריא ואיכותי יותר. עכשיו מתחילים מגעים להחדרתו של האורז האירופי לישראל.


האורז האירופי ידוע באיכותו הגבוהה וכבעל ערך תזונתי גבוה, איכותי, בטוח, וטעים. האורז הוא אחד ממזונות היום יום שלנו ולכן חשוב שגם לצרכנים הישראלים תהיה אפשרות לרכוש את האורז הזה.



Linkedin Picture

מריה נלמפנטי, Maria Nalmpanti עובדת בחברת Novacert Ltd שהיא חברת ייעוץ בשיווק. החברה נבחרה לסייע לגוף היישום של התוכנית European Rice- האורז האירופי, תחת המטריה של האיחוד האירופי.


נלמפנטי מסבירה: "אנו שואפים להפיץ מודעות בקרב הציבור הרחב ואנשי מקצוע בתעשיית המזון, לגבי האותנטיות והייצור הייחודי של האורז האירופי. אורז אירופי מיוצר תחת הפרוטוקולים המחמירים ביותר של האיחוד האירופי בתחום החקלאות, מה שמבטיח מוצר איכותי ובטיחותי. תשעה קואופרטיבים חקלאיים של אזור סלוניקי ביוון חברו יחד כדי להגביר את הערך המוסף של מוצריהם, על ידי אימוץ האסטרטגיה של האיחוד האירופי לאינטגרציה של הייצור החקלאי".


האורז האירופי גדל בשדות הפוריים של צפון יוון, על גדות הנהרות אקסיוס, לודיאס ואליאקמונאס באזור העיר סלוניקי. זהו אזור בעל מערכת אקולוגית עשירה המתאימה מאוד לגידול האורז האירופי.


האורז האירופי מיוצר על פי תנאי איכות מחמירים, בהתאם לתקנים ידידותיים לסביבה. מערכת ניהול האיכות מבטיחה את בטיחות החקלאי, העובד והצרכן. זרעי האורז נבחרים בקפידה כך שיתאימו לאקלים ולתנאי הקרקע.


האורז האירופי מאופיין בטעם עשיר ובערך תזונתי ייחודי. הוא עשיר ויטמינים מקבוצת B כגון ניאצין, תיאמין, ריבופלבין וסלניום. הוא מספק לגוף את האנרגיה המיידית הדרושה לו באמצעות זמינות הפחמימות שלו.

.

הזנים הארוכים (הודיים) או בינוניים/קצרים (ג'פוניקה) של האורז האירופי יכולים לשמש ברוב המתכונים הישראלים, כמו מקלובה, אשפלו, טבית ועוד... והוא יכול להיות גם תוספת אידיאלית בארוחות המכילות קטניות, סלטים, בשרים, דגים ועופות. ראוי להזכיר כי האורז האירופי ממוצא יווני נחשב לטוב ביותר באיחוד האירופי בשל איכותו המעולה.


פודינג אורז יווני

ייחודיות האורז הגדל ביוון בהשוואה לאורז המיובא כיום לישראל מהמזרח הרחוק ומתורכיה:


1. טעם – יש לאורז האירופי, המיוצר ביוון, בסמוך לים, טעם עם מליחות גבוהה יותר שנוצר בשל השילוב של המיקום, האדמה, האקלים וההשקייה.


2. מראה – לאורז המיוצר ביוון יש דרגת לובן גבוהה. כמו כן, הוא רך ומבריק בעת הבישול עצמו.


3. בטיחות – בשל שיטות הגידול, הקציר, הניקוי והאריזה, יש לאורז דרגת בטיחות גבוהה יותר. מערכות הגידול המקומיות מתבססות על שיטות חקלאיות המכבדות את הסביבה ומגנות עליה ועל הייצור עצמו.


נתונים נוספים:

סך הייצור של האורז של השותפות העסקית החקלאית של סלוניקי הוא כ-170,000 טון (2021) - הוא מייצג יותר מ-65% מסך הייצור היווני (261,000 טון בסך הכל).


צריכת האורז בישראל מוערכת ב-160,000 טון בשנת 2019, לאחר עלייה של 28% מהשנה הקודמת. הצריכה השנתית היא כ-17.4 קילוגרם לאדם.


למידע נוסף על האורז האירופאי http://www.europeanrice.eu

הרשתות החברתיות:


bottom of page