חברת מרינה פטריות הגליל, חלוצת ענף הפטריות בישראל, פועלת למעלה מ-35 שנה בגידול ושיווק פטריות. את החברה, מוביל מייסדה רמו בן שושן העוסק זה העשור הרביעי בגידול ושיווק פטריות לצד קשת רחבה של מוצרי תוצרת חקלאית טרייה, תחת המותג מרינה.
מידע כללי על פטריות
בעולם יש כ- 100,000 סוגים שונים של פטריות, מתוכן רק כ-1,800 ראויות למאכל. בשווקים המגוון מצומצם יותר. פטריית השמפיניון היא המלכה הידועה מכולן, מהווה כ- 80% משוק הפטריות בארץ. יתרת השוק מתחלקת בין פורטבלה , פטריות יער וזנים אקזוטיים המיובאים מסין.
פטריות הן פצצת בריאות. הן עשירות בויטמינים ומינרליים, נוגדי חמצון כמו סלניון וגלוטתיון. מחקרים מצאו שאכילת פטריות מסייעת בהגנה על תאי הגוף ומפחיתה דלקות ומחלות כרוניות. פטריות מכילות כמות גבוהה של ויטמין B2 (ריבופלבין) המשתתף בתהליכים ביוכימיים בגוף, לגדילה תקינה של שיער וציפורניים ולבריאותו של העור. בפטריות כמות גדולה של נוגדי חמצון המסייעים לגוף להילחם בתופעות הזדקנות ומונעים התפתחות תאים סרטניים. . בפטריות כמות גבוהה של מינראליים חיוניים: מגנזיום נחושת ואשלגן החשוב במיוחד כאשר מדובר על בריאות הלב העצבים והשרירים.
פטריות השמפיניון מכילות כ-22 קלוריות בלבד. הן מהוות מזון בריא ומשמשות גם כתחליף בשר.
אין צורך לשטוף פטריות במים לפני אכילתן. הפטרייה גדלה בחדרים מפוסטרים, בהם לא תתקיים התרבות חיידקים.
פטריות קוטפים באופן ידני אחת אחת בעדינות המתבקשת באמצעות כפפות וסכין טורנה חדה. משתדלים לגעת רק פעם אחת בכל פטריה, שהרי הן עדינות ורגישות וגם מגע בידיים חשופות עשוי להשאיר עליהן כתם.
פטריות הן מלכות המתכונים ניתן לאכול אותן כאשר הן טריות בסלט , מבושלות, צלויות , מוקפצות , על האש, בתור מנה עירית או לצד מנה בשרית.
פטריות מרינה בישראל
צריכת הפטריות בישראל הכפילה את עצמה פי חמש, משלהי שנות השמונים אז החל לצמוח ענף הפטריות הטריות בישראל. הישראלי הממוצע צורך ואוכל כ- 1.8-1.9 ק"ג בממוצע שנתי לנפש, הדרך עוד ארוכה כאשר משויים לנתונים המגיעים מאירופה ומהעולם. שוק הפטריות בישראל צומח ועומד היום על כ- 19 אלף טון בשנה. אין מסעדה, מלון או מטבח שלא צורך פטריות על בסיס שבועי וכ- 75% מבתי האב הפרטיים מצהירים על צריכת פטריות בתדירות שבועית או דו שבועית.
על רמו בן שושן
את "מרינה" הקים בעשר אצבעותיו רמו בן שושן, מושבניק ממושב מעונה שבצפון. הוא יצא לדרך לפני 35 שנה עם הפצה של פטריות טריות ממגדלים מקומיים. פעילותו החלה ממחסן מאולתר במשק הפרטי, אליו הצטרפו גם אשתו מירי/מרינה (על שמה קרויה החברה) ומספר קטן של עובדים. בתחילה סיפקו תוצרת טרייה למושבים שבאזור ועם השנים התרחבה הפעילות לשווקים הסיטונאיים והקמעונאיים, עד היום כשחברת מרינה מובילה את שוק הפטריות בישראל.
על פועלו בענף הפטריות זכה רמו בן שושן לתואר מייסד ענף הפטריות בישראל מידי הנשיא רובי ריבלין.
על החברה מרינה פטריות הגליל
האספקה הטרייה, מהיום למחר, לשוק המוסדי והקמעונאי מתאפשרת בזכות 600 עובדים החברה, ומנגנון רחב של שינוע ממספר מפעלים, בתי אריזה וכ-100 חקלאים. התוצרת החקלאית כוללת לצד פטריות שמפיניון ופורטובלו טריות, קטנות וגדולות, גם פטריות אקזוטיות המיובאות מחו"ל וכן עשבי תיבול: פטרוזיליה, טימין, כוסברה, עירית ותבלינים ארוזים. כל המוצרים נושאים תו מאגודת הטבעונים Vegan Friendly. לאחרונה הצטרפה קרן גרין לנטרן, בראשות ריצ'י האנטר, לצד דיסקונט קאפיטל למחזיקי המניות בחברה.
קמפיין תקשורתי "מרינה מלכת הפטריות"
להובלת קמפיין תקשורתי בתקציב של 3.5 מיליון ₪, נבחרה הזמרת והיוצרת מארינה מקסימיליאן –בלומין. הקמפיין, שעלה בטלוויזיה ובדיגיטל, מציג את מגוון האפשרויות לשדרוג מנות עם שילוב של פטריות מרינה. מרינה מקסימילאן–בלומין היא אישה מרשימה וקלאסית, אמא צעירה, חובבת פטריות מושבעת, אוהבת לבשל, מוסיקאית מחוננת וזמרת מצליחה וטובה.
הקמפיין מתרכז במגוון אפשרויות השדרוג של פטריות לכל מנה או ארוחה מהחביתה הפשוטה שתהפוך לאומלט פטריות, דרך טוסט פשוט של בוקר או סלט משודרג. פטריות מעשירות כל מנה להיות "סופר מנה".
Comments